Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BRMTvonUngern
Administrator
Dołączył: 31 Lip 2007 Posty: 135933
Przeczytał: 61 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 18:22, 09 Lip 2018 Temat postu: Archiwizacja danych. |
|
|
Jak archiwizować zdjęcia? Proste zagadnienie, na które wciąż nie znalazłem odpowiedzi
Felietony
Kamil ŚwitalskiKamil Świtalski2018-07-09Doceń i poleć nas
W kwestii przechowywania zdjęć obecnie mamy wiele alternatyw, ale wybór tej jedynej nie jest prosty. Co najlepsze: chmura, płyta, dysk, a może... wydruki?
Archiwizacja zdjęć — niby temat ograny już na dziesiątki sposobów. Sam mogę siedzieć i wymieniać narzędzia i alternatywy z nimi związane. Jest jednak pewien problem — o ile w teorii sprawa wydaje się oczywista, w praktyce jest znacznie bardziej skomplikowaną, niż można by zakładać. Sam mam swoje sposoby, ale uważam, że do ideału im daleko — dlatego wciąż poszukuję alternatyw, które pomogą mi się z tematem uporać i spać spokojnie.
archiwizacja zdjęć - co wybrać
Archiwizacja zdjęć: temat trudniejszy, niż mogłoby się wydawać
Są chmury, są tanie dyski twarde, są wydruki i nośniki danych. I w teorii wszystko powinno pójść gładko — bo przecież Google oferuje nielimitowane miejsce na nasze zdjęcia (pod warunkiem, że nie mamy problemu z tym, że co nieco utnie z ich jakości). Chmura Apple taka wygodna, że o Dropboxach i spółce nawet nie wspomnę. Robienie kopii na zewnętrznych dyskach to raptem krótka chwila. Wydruk i nośniki danych wydają się być w tej kategorii dużo bardziej archaiczne, ale… im dłużej nad tym myślę, tym bardziej jestem przekonany o ich skuteczności. Szczególnie na tle reszty rozwiązań.
Tak, w 2018 roku wciąż drukuję zdjęcia
Ceny za odbitkę są śmiesznie niskie, a radość Babci kiedy dostaje „prawdziwe” zdjęcia — bezcenna. Nawet jeżeli wcześniej obejrzała je już na ekranie komputera. To właśnie z myślą o starszych członkach rodziny regularnie zlecam wydruki — i choć nie ma mowy, aby znalazły się tam wszystkie cyknięte cyfrowo zdjęcia, to rocznie albumy wzbogacają się o kilkadziesiąt nowych pozycji i… jestem o nie spokojny.
archiwizacja zdjęć wydruki
Po dysku dla każdego
Na tę chwilę najbardziej skutecznym sposobem w kwestii cyfrowego przechowywania zdjęć wydaje mi się… kopia na kilku dyskach twardych, z których każdy trzymam w innym miejscu. I nie chodzi tylko o inne szuflady, ale nawet miasta. Staram się je regularnie aktualizować i od lat idzie mi to naprawdę nieźle. Nie ukrywam jednak, że jest to zadanie dość męczące — dlatego zacząłem rozglądać się za alternatywą. Jako pierwsze przyszły mi na myśl oczywiście cieszące się największa popularnością chmury. Te jednak nie dość, że okazują się kosztowne (roczna cena interesującego mnie pakietu iCloud to blisko 480 zł, Google — jeszcze więcej!) — w tej kwocie na spokojnie zamknę się w pakiecie nowych dysków. I wybaczcie, może jestem naiwny, ale… ja po prostu nie ufam chmurom — dziś są, jutro może ich nie być, a poza tym z dostępem do sieci choć co rusz jest lepiej, nadal nie jest idealnie.
archiwizacja zdjęć co wybrać
A może by tak powrócić do nośników fizycznych?
Pełny archaizm, podobnie jak i wydruki. Ale im dłużej się nad nimi zastanawiam, tym bardziej jestem w stanie zainwestować w zewnętrzny napęd, by na nośnikach m-disc stopniowo zacząć nagrywać fotografie, które faktycznie trochę przetrwają. Mogą być dobrym uzupełnieniem dla całej reszty.
Przechowywanie zdjęć to problem z którym zmagam się od kilku miesięcy i nadal nie znalazłem idealnej odpowiedzi na pytanie: który sposób jest najlepszy. Nie jestem profesjonalnym fotografem, nie robię ich tysięcy miesięcznie — ale kilkadziesiąt już tak. Do tego dochodzą wszelkiej maści wyjazdy, spotkania w gronie przyjaciół i rodziny, gdy jest ich jeszcze więcej. Foldery z nimi niebezpiecznie się powiększają, a złotej odpowiedzi na pytanie: jak je odpowiednio zabezpieczyć wciąż nie znalazłem, mimo tylu alternatyw na na wyciągnięcie ręki.
...
Ciekawy temat. Archiwizacja wiaze sie z kompresja. Bo chodzi o dysk. Zeby miec miejsce.
Ale moze od zdjec zacznijmy.
Zawsze najlepsza metoda jest usuwanie danych. To wam najlepiej czysci dysk!
Zatem przejrzyjcie zdjecia i wywalcie te ktorych nie specjalnie potrzebujecie. Bo ile razy mozna je ogladac.
Zostaja tylko te co szkoda wyrzucic.
Tutaj musicie znac formaty.
png. Dobry dla zdjec ktore maja byc zawsze do podgladu. I miec jakosc. Czyli nie do archiwum. To wtedy wzglednie malo zajmuje. Poza tym do niczego.
Bmp pcx to jest to samo. Dokladny format zapisujacy wszystko idealnie. Niestety najwiekszy. 1000 na 1000 pikseli x 3 bity zapisu koloru daje 3 mb miejsca na niezbyt wielkie zdjecie 2 tys na 3 tys dajje cos 20 mb dysku! Czyli 10 tys. zdjec to 200 giga! Blyskawicznie zatka wam komputer. Nawet pakowanie moze niewiele dac. Ale czy potrzebna wam superjakosc? Bedziecie te zdjecia z wakacji pod lupa ogladac? Absurd.
I tu mamy znakomity format jpg. Owszem tracicie jakosc ale to widac pod powiekszeniem. Natomiast kompresja jest gigantyczna 90%jpg jest DWUDZIESTOKROTNIE MNIEJSZY NIZ BMP! Czyli ten 20 mb zajmie 1 mb.
Czyli 10 tys zdjec zajmie wam 10 giga a nie 200! Bez pakowania! Podglad jest w kazdej chwili. Pakowanie da wam jeszcze ze 25 %. Format 7z kompresja ultra lzm2.
Ja przerabiam wszystko na 90% jpg. Tylko jakies super rzeczy bmp.
Ponizej 90% jakosci juz raczej nie warto. Zysk malutki a jakosc spada juz bardzo.
Irfan wam konwetuje masowo. Mozna jeszcze pomyslec czy potrzebujecie zdjec 2000 na 3000 a moze zmniejszyc do 1000 na 1500? Jak to sa jakieś teksty szkice to tez widac. A 4 razy mniej miejsca!
To samo tyczy sie gier. Jesli chcesz malo miejsca zajac niech gra obsluguje 90% jpgi! Jakosc w miare duza nawet nie trzeba indeksowac do 256 kolorow a jest duzo mniej miejsca potrzeba.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
BRMTvonUngern
Administrator
Dołączył: 31 Lip 2007 Posty: 135933
Przeczytał: 61 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 20:23, 07 Lut 2019 Temat postu: |
|
|
„Zapis 3D”. Fizycy odkrywają kolejne możliwości zapisu informacji
Nową metodę zapisu informacji, która pozwoli efektywniej niż do tej pory wykorzystywać światło do zapisu danych w pamięciach cyfrowych, przedstawiła międzynarodowa grupa fizyków, kierowana przez naukowca z Uniwersytetu w Białymstoku.
Wyniki badań międzynarodowego zespołu fizyków – prowadzonych pod kierunkiem dr hab. Andrzeja Stupakiewicza z Wydziału Fizyki Uniwersytetu w Białymstoku – zostały opublikowane w prestiżowym czasopiśmie „Nature Communications” (https://doi.org/10.1038/s41467-019-08458-w).
W artykule zaprezentowana jest nowa koncepcja selektywnego ultraszybkiego zapisu komórek magnetycznych w warstwie granatu z domieszką jonów kobaltu. Zapis odbywać ma się przy zastosowaniu wyłącznie ultrakrótkich impulsów laserowych z kombinacją parametrów optycznych, takich jak polaryzacja, długość fali oraz natężenie światła. Według dr hab. Stupakiewicza – przywoływanego w przesłanej przez UwB informacji prasowej – otwiera to drogę to „fotomagnetycznego zapisu 3D”, co pozwoliłoby jeszcze efektywniej wykorzystać światło do zapisu informacji w pamięciach cyfrowych.
Uzyskane wyniki to kontynuacja badań opublikowanych w 2017 roku w „Nature”, o których już pisaliśmy. Jak zapewniają badacze, odkrywana przez nich metoda zimnego ultraszybkiego zapisu informacji pozostaje nadal najszybszą i najbardziej wydajną metodą do zapisu przy pomocy światła.
dr hab. Andrzej Stupakiewicz, prof. UwB; Fot. materiały prasowe
„Teraz zweryfikowaliśmy kolejną hipotezę naukową opartą na oryginalnych pomysłach, które powstały w Białymstoku” – opowiada dr hab. Stupakiewicz, cytowany w informacji prasowej. „Tym razem opracowaliśmy mechanizm selektywnej aktywacji komórek jonów kobaltu o różnej symetrii krystalograficznej. W ten sposób zaprezentowaliśmy, jak bardziej efektywnie niż dotychczas można przełączyć magnetyzację w trakcie zapisu” – dodaje naukowiec.
Czym jest „zapis 3D”?
Jak tłumaczą autorzy publikacji, mechanizm pozwalający na zapis jest związany z niezwykle efektywnym rezonansowym wzbudzeniem optycznym określonych przejść elektronowych w warstwie granatu. Fizycy wstępnie szacują, że nawet jeden foton może przełączyć magnetyzację komórek kobaltu o objętości zaledwie 28 nm3 (nanometrów sześciennych). Dla porównania: w najbardziej pojemnych obecnie terabajtowych dyskach HDD, zapisywana komórka bitowa ma objętość około 4000 nm3.
Dzięki zastosowaniu „zapisu 3D” konkretny obszar warstwy może być kodowany przez wiązkę światła o określonej kombinacji parametrów, wykorzystując optyczne pasmo telekomunikacyjne. Oznacza to, że w przyszłej technologii zapisu fotomagnetycznego będzie można zastosować miniaturowe lasery światłowodowe zarówno do zapisu, jak i do transferu zapisanej informacji cyfrowej z wykorzystaniem już istniejącej infrastruktury transmisji optycznej.
Fot. Uniwersytet w Białymstoku/ materiały prasowe
Publikacja jest efektem międzynarodowej współpracy naukowców z Zakładu Fizyki Magnetyków UwB z fizykami z Nijmegen (Holandia) i Moskwy. Jednym z jej autorów jest także dr Krzysztof Szerenos, absolwent Wydziału Fizyki Uniwersytetu w Białymstoku, który obecnie przebywający na stażu podoktorskim na Uniwersytecie w Nijmegen.
Źródło: Serwis Nauka w Polsce – [link widoczny dla zalogowanych]
....
140 x zbili wielkosc dysku! Czyli dysk pamieci 150 terabajtow nie bedzie niczym nadzwyczajnym!
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
BRMTvonUngern
Administrator
Dołączył: 31 Lip 2007 Posty: 135933
Przeczytał: 61 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 15:31, 10 Mar 2020 Temat postu: |
|
|
system operacyjny na dyskietce 1.44Mb - QNX Demo...
Kompletny system operacyjny z netem na dyskietce. I ma wbudowaną przegladarke do neta oraz uwaga gry! W 1999 roku takie rzeczy były możliwe teraz update do komórki ma półtora giga...
...
dps 5 mies. temu +113
Ktoś jest w stanie wytłumaczyć dlaczego aplikacja "latarka" na androida potrafi zajmować np 1 mb? Co fizycznie tyle zajmuje?
Intelektualista 5 mies. temu +47
@dps: podpinam się pod wpis żeby tu wrócić po odpowiedź
udostępnij
macgar 5 mies. temu +140
@dps: pewnie grafika. Nikt się nie bawi w jakieś vektory, tylko ma wyglądać ładnie, więć raster.
udostępnij
AgresywnyKaloryfer 5 mies. temu +59
@dps: Możesz się tego z łatwością dowiedzieć sam ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Wystarczy że znajdziesz plik apk tej latarki (jest parę serwisów które to kolekcjonują). To są zwykłe pliki zip, możesz je rozpakować i zobaczyć co w nich jest.
Głównie dwie rzeczy będą zajmować miejsce: grafiki dla różnych rozdzielczości i biblioteki które zostały wbudowane w program (bo nie ma ich w systemie).
udostępnij
Felonious_Gru 5 mies. temu +177
@dps: biblioteki do obsługi reklam
udostępnij
dps 5 mies. temu +21
@AgresywnyKaloryfer: dzięki za cynę. Sprawdziłem i mamy wszędzie taki plik który zajmuje CLASSES.DEX zajmuje .... 5 MB ! co to jest? te biblioteki ? 5 mb by uruchomić światełko w telefonie ?
udostępnij
pomidorowymichal1 5 mies. temu +30
dlaczego aplikacja "latarka" na androida potrafi zajmować np 1 mb
@dps: aplikacje śledzące NSA ( ͡° ͜ʖ ͡°)
udostępnij
lagrande 5 mies. temu +27
@dps: assety, pewnie jakaś grafika jest dodana która jest nieoptymalizowana i zajmuje dużo, do tego ktoś nie popracował nad konfiguracją builda i apka zawiera dużo nadmiarowych, nieużywanych bibliotek
udostępnij
radmin2010 5 mies. temu +13
@dps: Zarowka
udostępnij
deryt 5 mies. temu +20
CLASSES.DEX
@dps:
To jest najważniejszy plik aplikacji. To tu znajdują się wszystkie klasy - sam program bez layoutu, grafik itp.
udostępnij
dominium 5 mies. temu +56
@dps: kiedyś aplikacje były opisane przez programistów, dbało się o wydajność i minimalizowanie kody, bo sprzęt był mało wydajny, obecnie gdy wkroczyły obiekty i framework, do prostej apki ładowane są zbędne biblioteki, które tyle zajmują. Zamiast napisać np. funkcje echo, używa się biblioteki System, która ta funkcje zawiera, ale przy okazji tysiące innych. Czyli podsumowując, zwykle lenistwo i determinacja czasu.
udostępnij
dps 5 mies. temu +4
@deryt: linijka kodu ( albo trochę wiecej ) by wysłać polecenie do systemu by zapalić lampkę zajmuje 5 mb?
udostępnij
dps 5 mies. temu +3
@dominium: czyli jakby ktoś chciał to by zrobił tę latarkę zajmującą ( bez grafik ) np 100 kb ? ( co i tak jest absurdalną wielkością )
udostępnij
deryt 5 mies. temu +15
@dps:
Ta linijka jest inna w androidzie i iphonie. Ta linijka nie pokaże reklam. Nie zrobi statystyk.
Nie obsłuży przycisku (zakładam że to nie jest tak że uruchamiasz aplikację i się zapala latarka, tylko musisz coś kliknąć).
Te rzeczy możesz robić ręcznie, albo korzystać z kombajnów, które robią rzeczy za ciebie (np. nie musisz pisać osobno aplikacji na różne systemy), ale które wbudują dużo zbędnych rzeczy.
PanG 5 mies. temu via Wykop Mobilny (Android) +2
@dps: apki szpiegowskie xD
udostępnij
deryt 5 mies. temu +25
@dps:
Genralnie tak, da się to zrobić i w 100kb, ale to musiałby zrobić ktoś kto się na tym zna (z frameworku łatwiej skorzystać), osobno na różne systemy, z walidacją czy coś się nie wysypie przez jakiś błąd itp itd. Wynikowo aplikacja w wyprodukowaniu będzie o wiele droższa i byle gimbus w ramach treningu jej nie zrobi.
A teraz odpowiedz sobie na pytanie co byś zainstalował:
- apkę "latarka" 5mb, darmową
- apkę "latarka" 100kb, płatną 10 zł
I już będziesz wiedział czemu na rynku pełno tego pierwszego, a brak drugiego.
udostępnij
januszzbloku 5 mies. temu +20
@dps: nikt się nie p?!!##%i w wycinanki, te classdex to zestaw klas do obsługi wszystkiego i zachowania kompatybilności - urządzeń z androidem są tysiące, aplikacja wyłącznie korzysta z kilku z nich, do tego dochodzą dość obszerne widoki i grafiki. Sama funkcja odpowiedzialna za właczanie/wyłączanie latarki ma zapewne ok 10 linii kodu.
udostępnij
dps 5 mies. temu +9
@deryt: dzięki. Jedna latarka , spakowana, zajmowała 8 mb dla przykładu, jeśli dobrze pamiętam - Dukenukem3d zajmował ~20mb. Zcrackowany.
udostępnij
ulises 5 mies. temu via Wykop Mobilny (Android) +2
@dps: resourcy graficzne w kilkunastu różnych rozdzielczościach dostowane do różnych DPI ekranów
udostępnij
europa 5 mies. temu via Wykop Mobilny (Android) +8
@dps: przy okazji po co latarce zgoda na wykonywanie połączeń telefonicznych?
...
Pomijajac szpiegostwo to lenistwo. Jak tylko skoncza pisac to pakuja wszystko. A jak aktualizuja to dokladaja nowe nie kasujac starych i puchnie puchnie! Byle aplikacja 50Mb a przeciez te telofony co to niby masja 8 giga to faktycznie jest 5 ale jak juz sa aplikacje to 3 itd! Momentalnie urzadzenie zapchane smieciem...
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
BRMTvonUngern
Administrator
Dołączył: 31 Lip 2007 Posty: 135933
Przeczytał: 61 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 16:08, 01 Mar 2021 Temat postu: |
|
|
Wizualne porównanie formatu JPEG i AVIF
Format AVIF oferuje lepszą kompresję niż JPEG i generuje bardziej naturalne artefakty.
AVIF to najmłodszy, ale najbardziej wydajny i zaawansowany kodek do kompresji obrazu. Rozmiar pliku AVIF jest 10 razy mniejszy niż JPEG przy tej samej jakości obrazu. AVIF obsługuje nie tylko obrazy Standard Dynamic Range (SDR), ale także High Dynamic Range (HDR) i Wide Color Gamut (WCG). Może przechowywać zarówno pojedyncze obrazy, jak i sekwencje obrazów. AVIF to format zgodny z HEIF.
...
Ma tez przezroczystosc! 10 razy mniejszy! Oczywiscie jpg jest bardzo stary. I trudno wymagac.
Na razie malo kto uzywa Avif bo oczywiscie urzadzenia musza szybko czytac obraz aby byl uzyteczny! Ale to dopiero poczatki. Jest to oczywiscie format Gnu czyli freeware.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez BRMTvonUngern dnia Nie 22:26, 26 Lis 2023, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
BRMTvonUngern
Administrator
Dołączył: 31 Lip 2007 Posty: 135933
Przeczytał: 61 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 22:25, 26 Lis 2023 Temat postu: |
|
|
Powstał jeszcze ciekawszy format.
JPEG XL – nowy format kodowania obrazu
16.07.2021
Marian Szutiak
Komitet Joint Photographic Experts Group (JPEG) opracował nowy format kodowania obrazu, JPEG XL. Jest on wstecznie kompatybilny z formatem JPEG, zapewniając jednocześnie wydajniejszą kompresję oraz obsługę nowoczesnych standardów, takich na przykład jak HDR.
System kodowania obrazu JPEG XL (ISO/IEC 18181) ma bogaty zestaw funkcji i jest zoptymalizowany pod kątem responsywnych środowisk internetowych, dzięki czemu zawartość jest dobrze renderowana na wielu różnych urządzeniach. Zawiera też kilka funkcji, które pomagają przejść od starszego formatu JPEG, który powstał w latach 80-tych XX wieku.
Migracja do formatu JPEG XL zmniejsza koszty magazynowania, ponieważ serwery mogą przechowywać pojedynczy plik JPEG XL w celu obsługi klientów JPEG i JPEG XL. Istniejące pliki JPEG mogą być bezstratne transkodowane do JPEG XL, znacznie zmniejszając swój rozmiar. Można je przywrócić do dokładnie tego samego pliku JPEG, zapewniając zgodność z istniejącymi aplikacjami opartymi na tym standardzie. Zapewnia to płynne przejście od starszych platform JPEG do nowoczesnego formatu JPEG XL. Zarówno transkodowanie, jak i przywracanie są wydajne pod względem obliczeniowym.
JPEG XL został zaprojektowany tak, aby zaspokoić potrzeby dostarczania obrazu w Internecie i profesjonalnej fotografii. Obsługuje szeroką gamę kolorów, a także wysoki zakres dynamiki i obrazy o wysokiej głębi bitowej. JPEG XL obejmuje ponadto takie funkcje, jak animacja, kanały alfa, warstwy, miniatury, bezstratne i progresywne kodowanie do obsługi szerokiego zakresu przypadków użycia, w tym między innymi galerii zdjęć, e-commerce, mediów społecznościowych, interfejsów użytkownika i przechowywania w chmurze. Dodano tu również obsługę obrazów 360 stopni, serii obrazów, dużych panoram / mozaik i drukowania.
JPEG XL oferuje znacznie lepszą jakość obrazu i współczynniki kompresji niż starszy format JPEG, a także krótszą specyfikację. Jest przeznaczony do efektywnego pod względem obliczeniowym kodowania i dekodowania przy użyciu implementacji oprogramowania bez konieczności dodatkowego akceleracji sprzętowej, nawet na urządzeniach mobilnych.
Kodek został zaprojektowany tak, aby umożliwić użytkownikom zrównoważenie trzech podstawowych kryteriów dla ich aplikacji:
wysokiej wierności obrazu źródłowego,
szybkości kodowania i/lub dekodowania,
współczynnika kompresji (zwykle 20:1 do 50:1).
..
Ciekawe. Zwłaszcza z kompatybilnością wsteczną do jpg. Mozna zatem idealnie odzworowac stare jpgi bez robienia czegoś trochę innego. Olbrzymia ilość rzeczy to jpgi i innych wersji nie ma. Zatem oryginał jest ważny. Można na przykład zrobić program do interpretacji stratnych czyli ,wadliwych' jpgów aby usunąć te paskudne kwadraty i rozmazy. Program ,domyślał' by się jaki powinien być obraz bezstratny. Co powinno być łatwe skoro wiemy jaki jest algorytm ,tracenia' można zatem iść w stronę odwrotna. Oczywiście tracenie polega na tym że powrót jest możliwy do wielu miejsc więc nie ma pewności jaki był oryginał. Zatem program musiał by wybrać najlepszy wariant danego piksela który pasuje do całości. Zapewne AI.
Ponieważ format wszedl w 2022 to jest może kilkanaście aplikacji do obsługi w tym 2 strony internetowe online.
Format musi być jeszcze popularny bo jak zakoduje a urzeczenie nie czyta to kiepski pomysł. Tu zwłaszcza oczywiście muszą czytać urządzenia mobilne bo one przecież mają najmniej pamięci i tu jest walka o miejsce. Na ten moment najlepszy jest webp. Wszystko praktycznie już go czyta i ma wersję stratne i bez mniejsze niż png i jpg. A co do jpg to bije na głowę! Gdy zmniejszyłem jakosc jpg to już nic nie było widać a webp tej samej wielkości miał tylko lekkie skazy wszystko jednak było do odczytania bo to był tekst.
Zdjęc nie daje bo to przecież normalne jpgi i pngi. Ponadto nie ma za bardzo programów do testowania. Żeby na raz je tworzyły i pokazywały żebym wiedział jaka mają jakość itd. To by można szybko testować. Ale wszystko wymaga czasu do rozwoju.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
BRMTvonUngern
Administrator
Dołączył: 31 Lip 2007 Posty: 135933
Przeczytał: 61 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 18:54, 23 Sty 2024 Temat postu: |
|
|
Windows 11 zmniejszony do 100 MB. Czy to w ogóle ma sens?
Popularny twórca internetowy postanowił zmniejszyć system Windows 11 do absurdalnych rozmiarów. Udało mu się to.
...
Jeśli pociągnie gry to ma. Zawsze gra najlepiej chodzi na swoim windowsie...
Jeśli 10 różnych windowsów zajmuje tylko 1 giga to masz wszystkie gry świetnie chodzące w oryginale. Jest problem z tym że stare gry nie chcą chodzić albo źle chodzą...
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group cbx v1.2 //
Theme created by Sopel &
Programy
|
|