Forum Religia,Polityka,Gospodarka Strona Główna
Następcy Daggerfalla.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Religia,Polityka,Gospodarka Strona Główna -> Tam gdzie nie ma już dróg...
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 135933
Przeczytał: 61 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 22:53, 23 Lut 2020    Temat postu: Następcy Daggerfalla.

A tu nagle...

OnceLost Games to nowe studio twórców The Elder Scrolls oraz Spyro the Dragon! – deweloperzy starszych odsłon The Elder Scrolls zamierzają zrewolucjonizować gry RPG!
Zapowiedź nowej gry już wkrótce!

!!! Rewelacja!!!

Jeszcze w tym roku (2019), dopiero co założone studio OnceLost Games zapowie grę RPG w klimacie fantasy. W studiu są osoby, które tworzyły pierwsze części The Elder Scrolls.
Jak wynika ze informacji serwisu videogamer, jeszcze w tym roku, dopiero co założone studio OnceLost Games, zapowie grę RPG w klimacie fantasy. Zespół składa się z twórców gier z serii The Elder Scrolls oraz Spyro the Dragon.

[link widoczny dla zalogowanych]

Julian LeFay, ojciec serii TES, dołączył do ekipy i pełni obecnie funkcję dyrektora technicznego studia. W szeregach zespołu znalazł się również Vijay Lakshman, który odpowiadał za The Elder Scrolls: Arena - to bardzo cenny nabytek dla studia, bo Vijay miał udział w produkcji aż 80 gier! Kolejną osobą jest Ted Peterson - jeden z głównych projektantów serii The Elder Scrolls, a czwartą i zarazem ostatnią osobą wymienioną na portfolio ekipy został Ian Phoenix - osoba odpowiedzialna za kanał Indigo Gaming na YouTube. Obecnie pełni on rolę dyrektora marketingowego. Stronę OnceLost Games znajdziecie tutaj.

[link widoczny dla zalogowanych]

... Nie trzeba mowic co oznaczaja te nazwiska...

Jak widzicie, skład jest obiecujący. Teraz musimy uzbroić się w cierpliwość i poczekać na konkretne informacje dot. ich produkcji. Studio ma w przyszłości tworzyć kolejne produkcje w kategorii RPG z ogromnym nastawieniem na wątek fabularny - jak sami oznajmili - chcą ożywić gatunek gier fabularnych.

Ekipa zamierza zrewolucjonizować technologię i projektowanie mechanik gier RPG, jednocześnie pozostając wiernym rozwiązaniom, które zadecydowały o popularności gatunku. Mówiąc w skrócie, twórcy zamierzają wynieść klasyczne rozwiązania do dzisiejszych standardów , na co możemy jedynie radośnie przyklasnąć i czekać na pierwsze konkrety.

... Ten sklad gwarantuje ze nie sa to przechwalki na wyrost! Oni sa w stanie to zrobic!

Koncentrując się na duchowym następcy Daggerfall, ambicją OnceLost Games jest „wypełnienie luki między głębokimi, złożonymi filarami projektowania gier z lat 90. XX wieku, z wartościami produkcyjnymi, lepszym sterowaniem i wyższą jakością oddawania realiów w dzisiejszych grach.”

... Dosc oczywiste ze nie chodzi o powrot do prymitywu dla prymitywu. Przez te lata wymyslono wiele swietnych rozwiazan i absurdem byloby z nich nie skorzystac. Chodzi o budowe GŁĘBOKIEJ SKOMPLIKOWANEJ GRY!

Julian LeFay , uważany za „Ojca The Elder Scrolls”, pełni funkcję dyrektora technicznego studia; stwierdził w Reddit AMA, że byłby zainteresowany stworzeniem jakiejś kontynuacji Daggerfalla.

”Trzeba byłoby to zrobić w taki sposób sposób, że nie miałbym problemów związanych z biznesem. To są rzeczy, o których zdecydowałem, że nigdy nie chcę się nimi zajmować. Z odpowiednim finansowaniem i osobą godną zaufania w zarządzaniu biznesową stroną rzeczy, z pewnością może to być coś ”- powiedział. „Nie potrafię realnie ocenić, jak to się dokona, ponieważ nie jest to coś, co bym zainicjował; to nie moja sprawa. Gdyby ktoś mógł to zorganizować, a następnie zaoferował mi możliwość przyłączenia się, byłby to znacznie bardziej prawdopodobny sposób, aby coś takiego mogło się wydarzyć ”.

‘It would have to be done in such a way that I wouldn't have business-related issues. Those are things that I've decided that I never want to deal with. With proper funding and someone trustworthy to manage the business side of things, it could definitely be a thing,’
‘I can't realistically see this coming to pass since it's not something I would initiate; it's not my thing. If someone could bring this about and then offered me an opportunity to join, that'd be a much more likely way that something along these lines could happen.’

...

Oczywiscie Julien jest tworca nie biznesmenem! I dobrze to czuje! Strona finansowa musi byc rownie wysoko postawiona jak i gra. Doprowadzenie sie do jakiegos bankructwa to absurd. A niestety wiemy ze wszystkie ciekawe studia w USA padly! Polska musi sie uczyc zeby i u nas to nie nastapilo! Nie moze byc rozrostu jednego molocha i bankructwa reszty.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

...

Miod na moje serce. W zalewie mobilnego dziadostwa i upraszczania wszystkiego w pogoni za kasa taka wiadomosc pobudza do dzialania.
A jeszcze jak to ma byc Daggerfall tylko lepszy... To co nastapilo od Morrowinda wzwyz nie jest kontynuacja ES2! To zwykle sztywno projektowane RPGi z malym swiatkiem. Przyjemne potrzebne ale tekich jest duzo! Daggerfall jest tylko jeden i to jest roznica.

Urwanie ES na czesci 2 to tak jakby Might and Magic skonczylo sie na MMII! Obecnie przestarzalej grze ktora ciezko przejsc. Tymczasem dopiero MM678 sa apogeum! Tym szczytem. Seria mozna powiedziec osiagnela swoj potencjal. Podobnie Herosy. Gdyby skonczyly sie na Heroes I ( pierwsza byla Kings Bounty) to by wrecz nalezalo krzyczec! Rozwincie ten potencjal! Dopiero Heroes III a nawet Heroes IV pokazuja potencjal. Heroes III osiagnely niemal doskonalosc.

I to samo prosi sie z Daggerfallem. Duze skomplikowane serie dopiero w 3,4,5 odslonie moga byc doskonale. Zwazywszy ze MM345 i MM678 to ten sam system sa to praktycznie trzecia i czwarta odslona. KB i Herosy troche inaczej. Wprawdzie Herosy I-III to ten sam system ale nie jest to tylko podmiana grafiki map i zadan jak w MM678 czy MM345 gdzie te gry mozna po prostu polaczyc w jedna. Heroes I i HIII to olbrzymi skok pod kazdym wzgledem. Widac to szlifowanie diamentu.

Tymczasem bidny Daggerfall zwany buggerfallem nie doczekal doszlifowania. Nie ma on nawet tej kompletnosci co Heroes I! Heroes I to tylko siadac i grac. Bugiem jest glownie brak balansu zamkow. Ale to proste statystyki. Da sie poprawic w 15 minut. Heroes I pedzi jak mustang po prerii bez zatrzymania. Tymczasem Daggerfall jak kulawa szkapa...
Bierze sie to stad ze tworcy HI mocno okroili gre i zrobili mala sprawna! A Deggerfall to ocean. Nie zalowali niczego nic nie okrawali. Ambitne olbrzymie i stad z bledami. Ale bardzo dobrze! Pokazali co mozna zrobic! Gdyby skroili mala gierke jak inne nawet nikt by nie wiedzial ze sie da!
Czyli przypomne. Olbrzymi losowo generowany swiat. Idealem jest generowanie go w 100%! Jest i tak cos ponad 90%! I to jest gra! Oczywiscie zadanie dla zuchwalych bo naprawde trzeba mistrzostwa aby to skonczyc!

Ale jest zainteresowanie. Daggerfall na Unity niespodziewanie ma duze zainteresowanie. Tworcy na szczescie nie zrobili kopiuj wklej tylko duzo poprawili. Np. dali genialna opcje ,mniejsze lokacje'. Opcje! Czyli mozna sobie wybrac! Kto chce chodzi po monstrulanych plataninach korytarzy oryginalu! Ale kto chce szybko pograc generuje mniejsze i ma szybka akcje co zwieksza grywalnosc bo czolganie sie kilka dni ZYCIA RZECZYWISTEGO po jednym podziemu to jednak przegiecie. Choc zaznaczam podziemia te sa swietne! Chodzilem po takim tasiemcu i choc nie bylo przedmiotu z zadania (pewnie bug) to ta konstrukcja zachwycala! Miala nawet podziemie zatopione w wodzie z potworami! Genialne! Niestety plywanie to kolejny bug. Reasumujac najlepsza opcja jest suwak z wielkoscia podzuemi od dajmy na to 1 do 100 i sobie ustawiajcie! Ja raz lubie duzy raz maly bo najgorsza jest monotonia.

Wspaniale sie zapowiada ale nie wywierajmy presji! To co oni zapowiadaja to praca na lata! To nie gierka mobilna ,robiona w dwie nocki'... Nie przesadzajmy z oczekiwaniami Daggerfall2 czy tez Arena3 to trzecia gra z serii ale po latach. Wiec musza sobie przypomniec dawne czasy. Raczej liczylbym na Daggerfall3 po zgromadzeniu doswiadczen na tym drugim.
Ale jest dobrze! :0))) O takom gierę walczyłem...

Słynny miecz w skale! Tylko ten jeden ktory ma przeznaczone moze go wyciagnac!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 135933
Przeczytał: 61 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 18:36, 15 Lip 2021    Temat postu:

I wlasnie! Napisalem 23 lutego 2020 i... Covid! Zupelnie odwrocil uwage. Jak zwykle. Ale sobie przypomnialem. Projekt ma juz swoja nazwe.
The Wayward Realms

Czyli rzeczywistosci nie do ogarniecia. Nieposkromione swiaty. Ambitna nazwa.

A co w srodku?!

The Wayward Realms pierwszym RPG weteranów serii The Elder Scrolls. Twórcy omawiają nowe mechaniki i projekt gry

LM

2020/03/03 11:20

Uformowane w minionym roku studio OnceLost Games powoli odsłania karty swojego debiutanckiego erpega. Czym jest The Wayward Realms?
...
Pierwsze konkrety miały pojawić się jeszcze przed końcem minionego roku, ale dopiero niedawno twórcy zaczęli śmielej rozmawiać o szczegółach projektu. Ten znany jest na razie jako The Wayward Realms, aczkolwiek do czasu oficjalnej zapowiedzi, nie wiemy, czy jest to nazwa uniwersum, czy już tytuł samej gry.

... Projektu raczej. Na nazwe krainy nie pasuje.

Z ujawnionych przez twórców informacji wynika, że nadchodzące RPG, The Wayward Realms, zaoferuje nam ogromny świat otwarty na naszą eksplorację. Ekipa szykuje solidne tło fabularne dla wykreowanego uniwersum, a jego szczegóły – obok regularnej fabuły – poznamy podczas rozmów z bohaterami niezależnymi i lektury zgromadzonych w bibliotekach ksiąg.

...

Czyli swiat ma byc poglebiony. Bo oczywiscie ma wygladac na prawdziwy!

Nad naszą rozgrywką będzie czuwać specjalne SI, które przejmie rolę Mistrza gry z papierowych sesji i w nieskończoność będzie rozwijać rozgałęziającą się linię fabularną i przygotowane dla nas zadania. Jednocześnie możemy liczyć na szereg opcji dla personalizacji bohaterów i zaawansowane mechanizmy rozgrywki.

... Znakomity pomysl! Bedzie generowalo linie fabularna. Bo nie musi byc jedna sztywna raz na zawsze! Kazda gra powinna byc inna.

Co równie ważne, na swoim oficjalnym kanale, OnceLost Games opublikowało już dwa materiały wideo związane z The Wayward Realms. Na pierwszym z nich twórcy przybliżają charakterystykę świata, bazując na szkicach koncepcyjnych, a drugi skupia się na omówieniu logiki stojącej za projektowaniem systemów: frakcji i reputacji w The Wayward Realms. Koniecznie rzućcie okiem. Czekamy na oficjalną prezentację i nowe konkrety. Weterani dadzą radę?

[link widoczny dla zalogowanych]

No pewnie tez pytanie! Co dalej.

Fabuła

Akcja The Wayward Realms rozgrywa się w zróżnicowanym miejscu znanym po prostu jako Archipelag (jest to zbiór przeszło stu wysp zarządzanych przez przeróżne siły i frakcje), a konkretniej w królestwie znajdującym się na północy tej krainy – tzw. Sidh. Gracz wciela się w podróżnika próbującego znaleźć własną drogę i zdobyć sławę.

...

Generowanych losowo najlepiej :0))) A i nie zaszkodzi zeby i pod woda byly krolestwa. Aby je zwiedzic trzeba miec umiejetnosc plywanie. Im wyzsza tym dluzej mozemy byc pod woda.

Mechanika

The Wayward Realms to klasyczna gra RPG, w której rozgrywka koncentruje się na eksplorowaniu trójwymiarowego środowiska, rozmowach z postaciami niezależnymi (mamy tutaj wiele zróżnicowanych ras, takich jak ludzie, krasnoludy czy elfy), wykonywaniu zadań oraz walce. Produkcja wyróżnia się wielkością i realistyczną skalą otwartego świata (z tego powodu twórcy uznają ją za pioniera nowego podgatunku znanego jako Grand RPG).

...

Tak bo klasyczny komputerowy RPG to maly sztywny swiat. Tu ma byc wszystko odwrotnie

Ważną rolę w omawianym dziele odgrywają frakcje, na które napotykamy grając. Mowa np. o tzw. Loremasters – mędrcach zgromadzonych w Bibliotece Logos – czy też nękającej ich, niebezpiecznej Inkwizycji. Warto zaznaczyć, że gracz ma dowolność w kreowaniu relacji z poszczególnymi stronnictwami. Zarówno one, jak i wątek fabularny gry, są kształtowane przez wybory podejmowane w toku rozgrywki.

...

A nie sztywno ustalona linia zadan prowadzaca do koncowych napisow.

Tryby gry

W The Wayward Realms możemy grać wyłącznie samotnie. Podstawą rozgrywki jest kampania fabularna.

[link widoczny dla zalogowanych]

To sie jeszcze zobaczy.. Dodanie trybu kilku graczy gdy gra bedzie skonczona nie bedzie zadnym problemem. Natomiast oczywiscie nie jest to MMO! Z tysiacami graczy.

Co do kampanii to nic nie szkodzi aby zaorogramowac dlugosc fabuly. Starczy suwak. I AI wygeneruje potrzebna dlugosc. Czy na 10 godz czy na 50 czy na 200 czy ,nieskonczona'. Co kto lubi. Nieskonczonej nie trzeba przeciez konczyc... Tylko konczymy kiedy juz mowimy ze starczy

Tutaj strona projektu:
[link widoczny dla zalogowanych]

Oczywiscie niezwykle ciekawe i oczekiwane przedsiewziecie robione z pasji jakby nie bylo! To nie jest ,zrobmy cos bo trzeba zarobic' tylko stworzmy wielkie dzielo! Tak trzeba! To wlasciwe podejscie!

No tak! To jest to! Takich swiatow chcemy! Kto poznal jakis wiekszy RPG z otwartym swiatem wie o czym mowie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 135933
Przeczytał: 61 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 19:22, 31 Sie 2021    Temat postu:

Ukazal sie pierwszy krociutki zwiastun pokazujący wstępnie, czego można się spodziewać. Ponadto ujawniono jeszcze dodatkowe informacje.

Widzimy straszny las, w którym jeden z bohaterów walczy z ogromnym pająkiem. Następnie poszukiwacza przygód na koniu, świecące światło i nagle... wielka odsłona górskiej panoramy, z zamkiem daleko w oddali. Świat The Wayward Realms wydaje się mieć trzy księżyce, co jest interesującym akcentem. Na innym screenie oglądamy biurko pełne tajemniczych ingrediencji, co z kolei może zapowiadać istotną rolę magii w grze. Tym bardziej, że na jeszcze innym obrazku pokazano postać rzucającą zaklęcie.

Jest tu również okazja, aby posłuchać muzyki z gry autorstwa Erica Heberlinga, który napisał również muzykę do The Elder Scrolls: Arena i The Elder Scrolls: Daggerfall.

...

Oczywiscie takie sceny raduja serce kazdego milosnika takiej fantastyki. Od razu wsiąkasz w ten świat. A oczywiscie muzyka TES zawsze byla swietna. To wszystko razem buduje głębię.

Oficjalny opis mówi również, że mapa The Wayward Realms jest „o wiele większa niż większość innych gier, o których można pomyśleć” i zawiera setki, jeśli nie tysiące NPC, a także „głębokie, ciemne, niebezpieczne lasy, gigantyczne łańcuchy górskie, rozległe bagna i bagna, rozległe oceany i nie tylko”.

... Co chcial ukazac zwiastun.

Mapa w The Wayward Realms składa się z ponad stu wysp znanych pod wspólną nazwą Archipelag, które są domem nie tylko dla ludzi, ale także elfów, orków, krasnoludów i „kilku innych niezwykłych ras”.

...

Rasy mozna by tez mnozyc uzywajac kolorkow jak w MM6-8.
Np. Elfy wysokie, elfy szare, elfy lesne. I np wysokie byly by blade, szare oczywiscie szare, a lesne zielonkawe oczywiscie odcien skory zieolonkawy a nie cale zielone jak w starych grach orki.
Ludzie to samo moga byc biali zolci brazowi lub jeszcze inaczej.
To samo orkowie. Mozna dobrac kolory zeby nie bylo tych samych np. niebiescy czerwoni i co jeszcze zostalo? Fioletowi.
Kotowaci mozna inaczej. Panterowaci w plamki tygrysowaci paski i jednolici jak lwy.
To samo z jaszczurowatymi tez moga miec kolory i wzorki. Modele moga byc nawet te same.
A ludy morskie? Jacys rybowaci tez ryby maja kolorki.
A moze owadoksztaltni? Z jakimis fajnymi glosami to bylo by cos!
Mozna je przeciez nawet skalowac. Jednych wydluzyc drugich poszerzyc. Tym sposobem mozna zapelnic swiat mnostwem ras. A nawet generowac losowo barwy wzory rozmiary? Raczej modele to musza byc jednak opracowane bazowe.

Gracze będą walczyć, aby wspinać się po szczeblach i osiągnąć władzę, sławę i fortunę wśród ścierających się frakcji. Oczywiście, jeśli chcesz
kiedykolwiek coś zmienić w świecie, będziesz musiał pokonać rywali, najemników, potwory, duchy i demony (i wygląda na to, że taki jest cel).

... Walka to standard natomiast opracowanie jakiejs polityki ktira bedzie ciekawa to juz trudna sztuka.

Deweloperzy Wayward Realms podkreślają, że w ich grze pojawi się zaawansowany system reputacji, który odzwierciedlać będzie nasze aktualne relacje z daną frakcją na Archipelagu.

...

Kolejne wyzwanie aby to mialo sens. Bo narobic sie tylko po to aby cos nie bylo potrzebne nie ma sensu. Reputacja u danej frakcji moglaby oczywiscie dawac lepsze ceny w handlu. Mozna to powiazac z jezykami ktore byly w Daggerafallu tylko slabo wykorzystane.
Wymyslilem ze kazda grupa jezykowa ma zaklecia i aby poznac ich wyzsze poziomy trzeba znac oryginalny jezyk. Wtedy jezyk dawalby super zaklecia. Ponadto moze specjalne bronie. Relikty aby uzyc wymagaly by znajomosci jezyka np. starozytnego. Wtedy jezyki byly by oplacalne.

Zasada „Idź gdziekolwiek; zrób cokolwiek” z wczesnych odsłon Elder Scrolls będzie rozbudowana do maksimum w tym nowym projekcie.
Wirtualny Mistrz Gry „pilnuje interesujących cię rzeczy, sprawiając, że inne postacie i ich frakcje reagują i planują swój
następny ruch w oparciu o twoje działania”. A każda postać, którą sobie stworzysz — rycerz, arystokrata, uczony itd. — wpłynie na to, jak postrzegają cię inne postacie i jak potoczy się historia.
Rozwój postaci ma być bogaty w możliwości.

...

Oczywistym jest ze otwarty swiat to ,idz gdziekolwiek, rob cokolwiek' a zeby to bylo spojne cos musi reagowac na twoje poczynania. W grach tradycyjnych jest to slynna instytucja Mistrza Gry i tu swietny pomysl wykorzystania tej zasady tylko w sposob wirtualny.

I podstawowy obrazek zwiastuna ukazujacy ogrom swiata. Wiadomo ze od razu serce rosnie. Kolory swiata nawet moga byc inne niz naszego. Moze wieksza saturacja zeby bylo intensywnie? Miodnie? W koncu to fantastyka. Mozna zaszalec. Piekne. Oby projekt sie udal.
[link widoczny dla zalogowanych]



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez BRMTvonUngern dnia Sob 20:13, 03 Gru 2022, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 135933
Przeczytał: 61 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 20:08, 03 Gru 2022    Temat postu:

Wayward Realms na fragmencie gameplayu. RPG od weteranów The Elder Scrolls

Maria Wawrzyniak 2022/08/28 12:00

Nowy materiał z kulis produkcji gry The Wayward Realms zawiera pierwsze fragmenty rozgrywki z RPG-a od weteranów serii The Elder Scrolls.

Przedstawiciele studia Once Lost Games – założonego przez weteranów serii The Elder Scrolls – opublikowali nowy materiał z kulis produkcji gry RPG pod tytułem The Wayward Realms. Jest to pierwszy odcinek z serii dzienników deweloperów, której zadaniem będzie przybliżenie graczom procesu tworzenia tytułu. Warto jednak zaznaczyć, że końcówka poniższego filmiku zawiera pierwszy fragment rozgrywki.

Kulisy produkcji gry The Wayward Realms

Deweloperzy zaznaczają, że gra znajduje się na bardzo wczesnym etapie produkcji – widoczna na materiale rozgrywka pochodzi z wersji prealfa. Dowiedzieliśmy się, że w tworzeniu świata – liczącego aż 200 tysięcy kilometrów kwadratowych powierzchni – twórcom pomaga zaawansowany system proceduralnej generacji. Dzięki temu tytuł ma zaoferować różnorodne lokacje. Studio opracowało też algorytmy, które potrafią szybko generować wielopoziomowe lochy, mające, zdaniem deweloperów, przypominać jakością podziemia projektowane ręcznie. Brzmi to ciekawie, ale na razie wygląda dość drewnianie. Trzeba czekać!

...

Tam drewnianie! Drewniany to był na końcu ten szkielet jako przykładowy przeciwnik bo nie miał dobrej animacji. No ale po co? To nie był odcinek przedstawiający rozgrywkę tylko sposób generowania.

Najpierw widać generowanie wioski czyli outdoors potem lochu czyli indoors. To są dwa podstawowe poziomy gry RPG. Oba muszą być dopracowane. W Daggerfallu kulały outdoors. Duży swiat ale pusty. Dopiero Daggerfall for Unity pokazał co można z tym zrobić. Jak powtarzam czekam na port na Android. Twórcy na pewno dobrze przeanalizowali Daggerfall for Unity bo po co wymyślać na nowo?

Ta prezentacja bardzo mnie wciągnęła! Generowanie lochu czy chałupki podobne jak w Daggerfallu bo trudno już zrobić coś lepiej! Bardzo klimatyczne. Można zaprojektować rozmaite style architektury np. zależne od rasy. Budynki orków będą raczej toporne przysadziste gdy elfów lekkie strzeliste itd. Mogą być zupełnie inne rasy. Np. kotowaci nie muszą mieć drzwi jak my a np mogą wchodzić przez dach po jakiejś kładce! Co to dla kota? Fajnie by było wdrapywać się za nimi na dach! W Daggerfallu można się wspinać. Nawet raz szedłem na rympal przez miasto nie patrząc na drogi tylko po ścianach i dachach jak trafił się domek i było fajnie!

A patrząc na Herosy można by było zrobić i świat podziemi! Pod wodą świat podwodny i też królestwa a na niebie wymiar powietrza. Trochę jak wymiary żywiołów w MM. Tylko tam są małe w tu można normalne królestwa.

Tak więc znów mnie wciągnęło gdy postanowiłem sprawdzić co nowego się dzieje!

Klimatyczny loszek! Aż się chce wejść! I skrzynie czyli SSSSkarby!!! Kto by nie lubił!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 135933
Przeczytał: 61 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 20:47, 11 Mar 2024    Temat postu:

The Wayward Realms: nowy dziennik deweloperski omawia kwestię dialogów, pogody i wody

Po długiej przerwie producenci z Once Lost Games opublikowali nowy, filmowy dziennik deweloperski. Na najnowszym nagraniu zaprezentowali system dialogów, a także sposób, w jaki pogoda i woda oddziałują na eksplorację świata ich debiutanckiego cRPG-a, The Wayward Realms.

Nagranie nie pozostawia wątpliwości, że konwersacje w grze niezależnego studia będą oparte na mechanice słów kluczowych, podobnej do tych, które znamy z Daggerfalla i Morrowinda - co w sumie nie może dziwić, jeśli wziąć pod uwagę, że założyciele Once Lost Games pracowali przy obu ww. tytułach.

...

Oraz to że chyba był to najlepszy system dialogowy. Tabliczka z nagłówkami i przewijane okno dialogowe w ogóle nie męczyło. A potrafi umocować przełączanie opcji dialogowych. Generalnie niestety rozmowy symulujące te prawdziwe w grach są fatalne bo zabierają zbyt dużo czasu. Czy Daggerfall czy Arena czy MM678 najlepsza opcja to nagłówek po kliknięciu cała treść o co chodzi i koniec! Żadnego udawania wymiany zdań bo gracz chce tylko wiedzieć o co chodzi a nie sobie poklikać... Od razu do meritum. Gra musi skracać przecież maksymalnie czas akcji bo to nie jest realne życie. Tylko skrót.

...

Jeszcze ciekawiej prezentuje się system pogody, która ma się zmieniać nie tylko z dnia na dzień, ale również będzie zależna od aktualnej pory roku! Warunki pogodowe mogą poważnie wpłynąć na rozgrywkę w The Wayward Realms, ponieważ przykładowo śnieg wyciszy kroki, a deszcz może utrudnić poruszanie się po piasku - jak w prawdziwym życiu!

...

O hoho no rzeczywiście. Istotnie teren i pogoda mogą dawać korzyści i niekorzyści postaci. Kilka opcji wystarczy śnieg deszcz wiatr słońce ciemność i co jeszcze? Starczy i łatwo zapamiętać co daje co.


Istotną rolę odegrają również wody okalające archipelag, na którym rozgrywa się akcja The Wayward Realms. W grze pojawi się kilka rodzajów łodzi, które ułatwią odkrywanie morskich zakątków świata, jednakże pogoda i wysokość fal mogą znacząco wpłynąć na możliwość pływania czy widoczność pewnych lokacji i skarbów.

...

Warto aby na morzu coś się działo. Skrzynki rozbitkowie surowce itd. Heroes of Might and Magic IV zagospodarowało mocno wody i to jest fajne! I oczywiście pływanie to podstawa. Zwłaszcza podwodne. Np. można zrobić mikstury czy zaklęcia umożliwiające przebywanie pod wodą i wtedy można stworzyć podwodne królestwa! Super opcja!

....

Brzmi intrygująco? W takim razie obejrzyjcie poniżej cały wspomniany dziennik deweloperski

Michał „Mrozie” Mróz

...

Ponadto jest trochę więcej materiałów z gry. Oczywiście ładnie to wszystko wygląda i ciężko mieć zastrzeżenia zważywszy że to nie jest produkcja koncernu.
Ostatnio ogłosili skorzystanie z :

The Wayward Realms jednak powalczy o wsparcie społeczności.

Twórcy The Wayward Realms zmienili zdanie i fundują swój projekt poprzez Kickstartera. Zbiórka na duchowego spadkobiercę TES: Daggerfall rozpocznie się wiosną.Informacja została opublikowana przez 4 marca 2024.

...

Nie zmienili zdania tylko dawniej powiedzieli że nie przewidują takiej formy finansowania a teraz potrzeba każdego grosza...
Może nie idzie szybko ale idzie. Zresztą chodzi o grę ambitna robiona bez kapitału co jest przecież sprzeczne logicznie. Zresztą Baldura 3 oglosili 5 lat temu! Robili 4 lata. Tutaj jakieś materiały pojawiły się w 2021 czyli 3 lata temu. To o czym mowa?! Gra duuuuużo większa bez dużego studia z kapitałem. To wcale nie trwa długo!

Jednak gdy spojrzałem na grafikę to zupełnie nie widać jakiejś indie... Raczej zaskakuje dobrą jakością i absolutnie wystarczy w nadmiarze! Grunt żeby gralo się świetnie a świetnej grafiki to już mamy dużo. Same żeby dawała klimat i nastrój. Absolutnie kluczowa jest jednak aktywność jaka będziemy przejawiać. Postać która będziemy budować powinna byc ciekawa. I oczywiście poczucie całkowitej wolności...



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Religia,Polityka,Gospodarka Strona Główna -> Tam gdzie nie ma już dróg... Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy