Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BRMTvonUngern
Administrator
Dołączył: 31 Lip 2007 Posty: 135926
Przeczytał: 60 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 3:02, 13 Wrz 2010 Temat postu: Heroes - Grafika . |
|
|
Poziom grafiki jest rzecza do ktorej zarowno tworcy jak i gracze przywiazuja duza wage...
Paradoks polega na tym jednak ze jesli bedzie on zbyt wysoki to ...
nie bedzie na rynku komputerow zdolnych do obslugi i tworcy sami sobie zaszkodza,
Jesli jednak znow bedzie tragicznie niski to ludzie powiedza ...
eee taka slaba grafika...
W herosach jest jeszcze problem mozliwosci wyrobienia sie w czasie i w ramach kosztow.
Problemem sa jednostki ktorych jest ponad 80
a jesli jeszcze sa bohaterowie chodzacy i walczacy to kolejnych kilkudziesiesieciu...
Opracowac rzuty jednostek z kazdej strony!I w kolejnych fazach ruchu i jeszcze walki!
Opracowac jeszcze trzeba jak walczy KAZDA Z KAZDA zeby to wygladalo to olbrzymie zadanie...
A jeszcze herosi musza miec wspanialy wyglad jak zawsze w tej serii...
Nie dziwi wiec ze w HV nie wyrobili sie w czasie a pozniej konczyli ,,na szybko''
i w koncu nie mozna w tej grze wykorzystac nawet tych jednostek ktore opracowali...
Stad wniosek ze trzeba tak zaprojektowac gre
aby nawet przy nieco slabszym wygladzie jednostek zdazyc na czas.
Jednak te ponad 80 ( z machniami wojennymi) stworow musi byc bo to jest podstawa.
Mniej niz w HIII oznacza slabsza gre.
Nie mozna tez oszczedzac na ulepszeniach jednostek z uwagi na mala ilosc pracy aby je wprowadzic.
Praktycznie wystaczy zmienic jakies kolorki i kosmetycznie retuszowac wyglad
i mamy ,,ulepszenie''.Duza korzysc a malo pracy.
Projektowanie budynkow i miast jest o wiele prostsze wszak one stoja w miejscu...
I tutaj oszczednosci malo daja a duzo psuja...
>>>>>
Co do stylu graficznego to jest on realistyczny.Taka gra.
Nie jest to wiec deformacja typu manga ani zadna inna!
Zadne tam karykatury...Niestety HV poszedl w tym kierunku...
Herosi III sa wzorem.Wystarczy sie przypatrzec.
Tam wszystko jest realistyczne mimo ze gra jest fantastyczna.
I to jest wlasnie ten klimat herosow.
Swiat fantastyczny o pieknym ale realistycznym wygladzie...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez BRMTvonUngern dnia Pią 19:03, 24 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
BRMTvonUngern
Administrator
Dołączył: 31 Lip 2007 Posty: 135926
Przeczytał: 60 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 19:19, 24 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
A grafika jet niestety powazna sprawa bo jesli zaczna robic zbyt skomplikowane animacje zajmuje to duzo czasu i wysilku i albo sie nie wyrobia w czasie jak HIV albo zrobia malo jak HV.
A teraz ma byc jeszcze mniej 5 ? zamkow.
Za to grafika 3D ... Nonsens.
Tym bardziej ze jest to w istocie gra planszowa.Bardzo skomplikowana i dlatego przeniesiona na komputer ale gra planszowa.
Tzw. strategia ,,turowa'' czyli wlasnie sa tury raz rusza sie jeden raz drugi.
Gra planszowa.Ale potrzeba komputera ze wzgledu na gigantyczna ilosc obliczen.
Ale tym samym efekty wizualne nie sa istotne.Blyski podswietlenia.
Np film pokazujacy jak to wyglada:
[link widoczny dla zalogowanych]
Niby cos tam sie rusza ale trudno uznac to za jakas rewelacje.
Tym bardziej ze klimat ciemnawo-mrocznawy...
Czyz nie szkoda wysilku dla tak nedznego efektu?
>>>>>
Lepiej zrobic 100 jednostek o mniejszych wymaganiach graficznych niz 50 o najnowszych.A dodatkowo jeszcze przeciez malo kto wymieni komputer na najlepszy aby moc zagrac.
W takich grach liczy sie klimat.I tzw. grywalnosc a nie elementy techniczne.
Chyba ze firma liczy na przeżuwaczy ,,gierek''.Jedna gierka druga gierka.Trzecia gierka itd.Zadna nie sluzy dluzej niz 2 tygodnie.
Takich trzeba olsnic aby im wcisnac kit a jak juz kupili to i tak nie pograja.
>>>>>
Co do mnie jesli to beda jakies koszmary trupy czarne krajobrazy itp. atrakcje to po prostu nie zagram.Po co mi to?W HIII mozna wylosowac kolejny scenariusz jeszcze nieznany.Po co mi zatem meczyc sie jakims dziadostwem.
>>>>>
Tymczasem Heroes III miala wspaniala grafike mimo ze to bylo 11 lat temu.I to ona przyciagala np. mnie.Jesli wtedy mozna bylo to zrobic to dzis o wiele lepsza animacja zajmuje mniej czasu. Nie nawoluje aby zatrzymac technike na roku 1999.Ale aby stworzyc gre o tej samej grywalnosci i co najmniej tej samej roznorodnosci stosujac nawet technike roku 2005 a nie 2010.
Aby nie bylo abstrakcyjnie pokaze kolejny obrazek z HIII ktory udawadnia ze naprawde trudno cos ulepszyc w tej grze sprzed 11 lat.Jesli to jest ,,stara'' technika.To ja takiej chce!
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
BRMTvonUngern
Administrator
Dołączył: 31 Lip 2007 Posty: 135926
Przeczytał: 60 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 22:32, 08 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Co do 3D to z tego co slysze ma ona bardzo zle efekty.ludzie mdleja.Dostaja padaczki itp.
Wydaje sie ze te efekty biora sie stad,ze oko i mozg sa oszukiwane.
Np. przedstawia sie im zielen i las.To na czlowieka dziala kojaco i czlowiek odpoczywa.Ale to nie las tylko 3D.Oszukane oko szuka odpoczynku i ... nie znajduje bo to tylko pozor przyrody.Zapewne mozg dostaje sprzeczne komunikaty.Ze niby zielen a z drugiej strony ze to nie jest zielen, wiec organizm szaleje.
3D niby daje takie mozliwosci ze olsniewa ale jest to krotkotrwale.I nawet szkodliwe dla zdrowia w niektrych przypadkach.
Albo wiec 3D jest zle uzywane w sposob tak udziwniony ze powoduje rewolucje w organizmie ludzkim albo technologia jest jeszcze niedopracowana.
>>>>>
Herosi wymagaja bardziej dobrych artystow niz dobrych technologow.W istocie technologii tu nie ma zbyt zaawansowanej a sposoby liczenia sa na poziomie takim jak w pierwszej wersji.Bo nie ma potrzeby komplikowac.Tych statystyk i tak nie widac.Jak sie je skomplikuje to tylko zajma wiecej pamieci.Gracz i tak z tego nic nie bedzie mial.Jest to wiec dzialanie bez sensu.
Caly ciezar opracowania spoczywa na jednostkach i ich poruszeniach ( bo krajobraz na ogol statyczny nie jest trudnym elementem-trzeba zgrac dzwieki z obrazem np. zeby strumien szemral , rzeka plynela itp).
Ale w jednostkach tez glownym problemem jest pomyslowosc ich poruszania sie a nie realizmu ruchow.Np. czy ktos wie jak porusza sie Meduza?Albo inna Gorgona?Albo Smok?Trudno mowic o realizmie poruszania sie stworow nie istniejacych...
Realizm moze dotyczyc ludzi i zwierzat.W herosach jest ich niewielu a ze zwierzat konie dziki i wilki.Z tym ze wilczy jezdzcy i jezdzacy na dzikach tez nie wystepuja w naszym swiecie.Cala reszta dowolna!Nawet elfy powinny inaczej chodzic niz ludzie.Lekko!
Gra daje wiec olbrzymia szanse na zaprojektowanie wielu stworow bez ryzyka ze ich poruszanie sie jest dziwnie nienaturalne.Wszak to nie sa naturalne stworzenia to tak tez sie i poruszaja.Zawsze mozna wybrnac!
Tylko trzeba najpierw stworzyc te ponad 80 jednostek z ulepszeniami!
A tutaj krajobraz z Heroes II.Dla nie znajacych gry informuje ze czarny kolor oznacza NIEZNANE!Ziemie do odkrycia!Tak!To jest to co czyni gre tak wspaniala!Jak widac prymitywizm graficzny ma swoje zalety (wtedy nie byl to prymitywizm a szczyt mozliwosci komputerow).Jest to na swoj sposob piekne :
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
BRMTvonUngern
Administrator
Dołączył: 31 Lip 2007 Posty: 135926
Przeczytał: 60 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 17:42, 05 Maj 2019 PRZENIESIONY Śro 23:49, 23 Gru 2020 Temat postu: Grafika Heroes & MM |
|
|
Grafika Might and Magic! To temat piekny i mozna o nim dlugo mowic. Az dziw ze nie mam takiego tematu. To juz jest.
Grafika Heroes & MM to chodzi nie tylko o Herosy ale i MM poniewaz nie ma zadnych podstawowych roznic. Ten sam styl i klimat. I bardzo dobrze.
Grafika tej serii czy rodziny gier to cos co przyciaga. Nigdy nie byla ona zdaje sie nowoczesna w znaczeniu super 3D bijaca w swoim czasie wszelkie gry. Ale wyglada swietnie! Zeby bylo smiesznie jedyne co sie zestarzalo to 3D czyli gry na Lithrezie Legends of MM i MM IX wygladaja nieco smiesznie z tymi kantami. Natomiast wszystkie MM do VIII nawet jedynka i cztery Herosy wygladaja tak jak byly zrobione i sa cudne. W ogole Herosy sa izometryczne i 2D a taki typ gier trzyma sie mocno. Te sa bardzo dobrze koloryzowane. Znakomity kontrast. Klarowny wyglad wiadomo co jest co! Az milo patrzec! I wlasnie dlatego grafika jest wazna bo to w koncu na komputer! W tej serii polaczylo sie duzo dobrych czynnikow grafika muzyka i najwazniejsza grywalnosc. Plynnosc gry niedoscigniona.
Nasjlabsza MMIX tam leza modele krajobraz lepiej budynki jeszcze lepiej a 2D juz dobrze. Ogolnie jednak to jest zarys gry i szkic ktory by trzeba poprawic.
Legends duzo lepiej ale w zasadzie ta sama kolejnosc.
Herosy IV maja kiepskie pole walki a takze niezbyt porywajace miasta choc juz lepiej niz poprzednie gry.
Heroes I nieco zbyt prostacka grafika przesadnie absurdalna.
Herosy II i III praktycznie bez zarzutu.
Might and Magic 678 tu 7 jest najslabsza taka szarawa 6 lepiej i oczywiscie MM8 bez konkurencji. Szczyt tego ciagu.
MM345 to tez znakomita grafika w swoim rodzaju az milo patrzec podobna do MM8 ale bardziej pikselowa. Mozna uznac ze to jest najbardziej typowy styl MM. Herosi III za za bardzo 3D i realistyczni choc oczywiscie nie oznacza to ze niedobrze! Nie ma zakazu realizmu. Chodzi tylko o pokazanie cech szczegolnych. Realizm do realizmu jest podobny.
MMI i II sa tak stare i maja tak duzo wydan! Nie bylo wtedy na szczescie monopolu Windows i robiono na rozne systemy! Maja jednak w swoim rodzaju znakomita grafike mozliwa do osiagniecia w tamtym czasie. Trudno miec pretensje ze pamieci wtedy bylo tyle co dalo by sie zmiescic w łebku szpilki.
Gry te staly sie jak juz mowilem olbrzymia inspiracja artystyczna i tworcza! Wielu zapragnelo tworzyc gdy pograli! Trudno o lepszy rezultat grania! Jeden z takich artystow przedstawil swoje dzielo:
Wideo z rzeźbienia figurki Archanioła z HoMM3
Bardzo utalentowany polski artysta wykonuje rzeźbę Archanioła z Heroes of Might & Magic III. Na swoim kanale ma więcej filmów z rzeźbienia a także streamuje LIVE na Twitchu
https://youtube.com/watch?v=GsS6BU1C1jk
msuma 20 godz. temu 0
Robi wrażenie. Sam osobiście wybrałbym inną technikę. Wyrzeźbiłbym w ZBrush, wydrukował (w kilku kawałkach) na drukarce 3D, wygładził acetonem albo szpachlą i pomalował.
Pan_B 20 godz. temu +2
Pamiętam tego archanioła. Zawsze kiedy uruchamiałem Heroes miałem wrażenie, że ręce tego archanioła są nienaturalnie odchylone do tyłu. Ćwiczyłem trochę mieczem i nikt aż tak bardzo nie odchyla się przed cięciem. Teraz kiedy zobaczyłem tę rzeźbę mam jeszcze silniejsze przekonanie, że to nie jest naturalne odchylenie. Archanioł wygląda jakby jakaś siła pociągnęła go do tyłu za miecz i traciłby w ten sposób równowagę.
udostępnij
Korax 20 godz. temu via Android +4
@Pan_B Może archanioły mają inne stawy niż ludzie? Albo inaczej się walczy atakując z góry lecąc na skrzydlach?
...
To sztuka nie anatomia. Istotnie nie musza to byc ludzie a jak cos lata to raczej ma gietkie kosci... Znakomita figurka! Nie trzeba zreszta dlugo tlumaczyc. To widac!
Slynny ,archaniol' z ekranu Odrodzenia Erathii. Byl nowoscia w tej czesci i niejako flagowa jednostka najsilniejsza w grze poki nie przyszedl dodatek i pojawily sie takie smoki ze mozna stracic cala armie w walce z trzema a im nic nie bedzie.
Piekny temat i oczywiscie liczymy na wiecej tego typu dziel! Niech swiat MM sie rozwija! To co dobre niech sie nigdy nie konczy! :0)))
A tutaj z Archiwum Internetu z oryginalnej strony Heroes III proces tworzenia tegoz ,archaniola' jednak jako jednostki! Ekran to obraz tu model.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez BRMTvonUngern dnia Nie 20:55, 17 Maj 2020, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group cbx v1.2 //
Theme created by Sopel &
Programy
|