Forum Religia,Polityka,Gospodarka Strona Główna
Gry i ludzie .
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 11, 12, 13
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Religia,Polityka,Gospodarka Strona Główna -> Tam gdzie nie ma już dróg...
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 137263
Przeczytał: 46 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 23:41, 07 Lut 2025    Temat postu:

Czemu współczesne gry są niedokończone na premierę? Deweloperzy o problemach

Aż 70,3% respondentów stwierdziło, że nigdy nie wydało gry wolnej od błędów. Tylko 23% deweloperów uważa, że przeprowadzili wystarczającą kontrolę jakości swoich premier.

Deweloperzy zmagają się z niską kontrolą jakości

Badania wskazują, że deweloperzy gier nie przeprowadzają wystarczającej kontroli jakości, co prowadzi do wydawania gier w złym stanie technicznym. Zawrotne budżety oraz ryzyko związane z rynkiem gier-usług komplikują sytuację. Pomimo że 94% twórców dostrzega potencjał sztucznej inteligencji w poprawie QA, jedynie 18% jest gotowych wprowadzić AI w pełni. Przykłady takie jak STALKER 2 czy Cyberpunk 2077 ujawniają poważne niedociągnięcia, a 70,3% deweloperów przyznaje, że nigdy nie wydało gry wolnej od błędów. Sztuczna inteligencja mogłaby wspierać proces testowania, co może przynieść lepsze wyniki końcowe, jednak obecne zastoje w testowaniu gier wskazują na większe problemy w branży.

....

FrozenShade

8 godz. i 42 min temu via Wykop

brak kontroli jakości - wiele gier ma bardzo małe budżety a QA to jest coś, na czym najłatwiej 'oszczędzic'.
Druga sprawa to sam proces produkcji: czesto producent dosłownie stoi nad programistami bo terminy, kasa, inwestorzy itp, i to tez sie przekłada na jakość końcowego produktu. Zespoły bywają przeciążone, czasem ludziom brakuje kompetencji/wiedzy/doświadczenia z danego zakresu co jest wynikiem osczędności podczas zatrudniania.

A poza tym to NIE ISTNIEJĄ gry/programy wolne od błędów. Mozna sie tylko starać znaleźć i naprawić jak najwięcej z nich.

Mam przyjemność pracować w firmie która nie oszczędza, w zespole złożonym z ludzi kompetentnych i doświadczonych. To jest zupełnie inna jakość niż to co np robiłem kilka lat temu w innej firmie.

IvanBarazniew

8 godz. i 39 min temu via Wykop

A poza tym to NIE ISTNIEJĄ gry/programy wolne od błędów. Mozna sie tylko starać znaleźć i naprawić jak najwięcej z nich.

@FrozenShade: Nie no jasne. Ale są błędy i błędy. Że się gra wywali na jakim orientalnym sprzęcie albo gdzieś się trafi literówka to nieco inna kategoria wagowa niż zgliczowane mamy, niewidzialne mury, wypadanie przez podłogę pod mapę, błędy logiczne w questach czy koszmarnie słaba optymalizacja.

Rzeczy, które znajdujesz po 15 minutach grania. To jest dramat

FrozenShade

2 godz. i 1 min temu via Wykop

@ostatni_lantianin: Zmień w takim razie firmę. U mnie np nie ma zadnego z-------o DEI, gameplay to gameplay a nie propaganda, team to specjaliści dobierani wg kompetencji a nie koloru skory czy upodobań seksualnych. Można? Można. A duzo więksi gracze na rynku juz też odzyskują kontakt z rzeczywistoscią - jakoś tak sie dziwnie złozyło, że po wyborze Trumpa nagle do zarządów duzych korporacji zaczeło docierać, że lewackie pomysły to tylko straty.

...

Tu trzeba uściślić że chodzi o osławione koszmarki triple ej ej ej!
Mimo tych problemów dziala ogólna zasada organizacji. Im coś bardziej skomplikowane tym więcej elementów się popsuje. Stąd najtrudniej popsuć łom a. najłatwiej rakietę kosmiczną.
Gry 3d to nieporównana komplikacja do starych gier 2d gdzie właściwie grafika to prosty obrazek wyświetlany 1 do 1 na ekranie. Tu nawet nie ma co się popsuć. Gra 3d to inny poziom. Jakieś akceleratory grafiki upscalery framescalery i inne wianki na kiju. To wszystko musi być skoordynowane w każdej możliwej konfiguracji! Stąd po 1000 zatrudnionych gdy dawniej duże gry na rynku robiło 15 ludzi! Siła rzeczy 1000 ludzi skoordynować to jest kwadratura koła.

A niestety brudy najlepiej wychodzą w praniu. Najlepiej jak milion gra i zglasza błędy to się naprawia. A ilu testerów można zatrudnić? I tak nie wylapia tego co milion.

I ogólnie korporacje działają topornie i mało elastycznie.

Jednak trudno powstrzymać postęp techniczny. Gry będą coraz lepsze technicznie czyli coraz bardziej skomplikowane. AI to nieporozumienie! Po AI trzeba poprawić! AI wylapie proste błędy typu wcoraj zamiast wczoraj ale nie wylapie skomplikowanego błędu który powodują np. trzy dobrze napisane algorytmy które razem na raz dopiero powodują czarny ekran. Człowiek jest niezbędny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 137263
Przeczytał: 46 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 23:16, 08 Lut 2025    Temat postu:

DOOM uruchomiony na przejściówce HDMI.

Społeczność graczy nie przestaje zaskakiwać. Tym razem postanowiono uruchomić grę DOOM na przejściówce Lightning do HDMI.

Uruchomienie DOOM na przejściówce Lightning

Członkowie społeczności technicznej zaskoczyli, uruchamiając grę DOOM na przejściówce Lightning na HDMI, co podkreśla absurdalność ich projektów. Odkryto, że ta przejściówka zawiera układ Arm Samsung o częstotliwości 400 MHz oraz 256 MB RAM, co czyni ją swoistym komputerem. Proces ten wykorzystuje exploity, umożliwiając aktywację gry bez jego pełnej demonstracji. Innowacyjne
osiągnięcie dołącza DOOM do grona rekordów.

...

No tak przestali grać teraz się bawią. Bo jak pisałem na dziś to jest gra przestarzała. Tego rodzaju gier powstało zatrzęsienie pozniej i to lepsze. Czyli strzelanka-masakra. Jest z tego nauka dla twórców że to co przerwa najdłużej to sama gra a efekty rozwiązania techniczne najszybciej się starzeją. Podobnie gra jednowymiarowa np. ,tylko strzelanie' też ma krótkie nogi. Ale doom chyba raczej miał być w zamierzeniu czymś prostym dla mas. Czyli szedł w kierunku obecnych symulatorów gier. Stąd obecnie raczej to zabawa tego typu...



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez BRMTvonUngern dnia Wto 15:30, 11 Lut 2025, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 137263
Przeczytał: 46 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 23:31, 10 Lut 2025    Temat postu:

Jaka jest pierwsza gra FPS? Odpowiedź was zaskoczy, to nie DOOM ani Wolfenstein
Dla wielu osób to właśnie kultowy Wolfenstein 3D był pierwszą strzelanką, w której akcję obserwowaliśmy z perspektywy pierwszoosobowej. W rzeczywistości tytuł ten należy do innej gry - i to stworzonej wiele lat wcześniej.

...
Nikogo nie zaskoczy bo przecież oczywistym jest że w latach 80tych też były gry.
Natomiast nawet 70te wchodzą w grę.
1973 rok Maze War. Lekki szok jak to stare!

Nazwy ,gatunków' są w grach jak wiemy idiotyczne i brane od najmniej ważnych rzeczy. Tu po prostu od rzutu ,kamery' i czynności. Jednak strzelanie to 99% gier z ,oczu gracza' ma bo po to jest ten rzut żeby stanąć z wrogiem twarzą w twarz. Zatem wszystkie pod to podchodzą. Absurd.
Ale ogólnie i nowe tego typu są bardzo prostackie. To jest gatunek pod randomów i casuali bo biegasz i strzelasz nic więcej. To nie jest nawet gra tylko symulator buegania-strzelania. Dobrze się to sprzedawało. Chodzi o tzw. ,niski próg wejścia' nie musisz się nic uczyć od razu ,grasz' i dopamina jest. Niebezpiecznie przypomna to narkotyk i może uzależnić. Trudno też określić co tu jest ,graniem'? Wciskanje jednego przycisku strzelaj gdy coś się pojawia na okrągło? Niestety pod gry podciagne jest wszystko co jest na komputer i ma interaktywność.

A tu ćwiczenia z grafiki. Dali byście radę , grać'? Grafika jaskiniowców tzw. ,malarstwo konturowe'. Pokazuje wam ze jednak grafika w grach video jest ważna mimo że nie decyduje to stanowi praktycznie drugi czynnik tworzący grę video. Dziś jak widać niegrywalna a i wtedy była ciekawostka. Realnie grywalne gry to lata 90te dopiero gdzie dziś można się cieszyć nawet grami z 1990 ale już z 1985 to chyba żadnymi. Stąd legenda że Doom/Wolfenstein pierwszy bo grafika pierwszy raz znośna...



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez BRMTvonUngern dnia Pon 23:37, 10 Lut 2025, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 137263
Przeczytał: 46 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 10:17, 11 Lut 2025    Temat postu:

Po 28 latach do gry Tibia zostanie dodana 5 profesja

Każdy z nas sam był lub zna kogoś kto był rycerzem, druidem, magiem lub paladynem w Tibii. Dziś zostało ogłoszone dodanie 5 profesji - Monk (mnich). Monk będzie bił z fista.

Ja jestem knajtem więc wale z axa, a kolega jest mnichem i bije z pięści.
12 godz. i 24 min temu via Wykop 60 tonaszepieklomezczyzn
2 Odpowiedz
@tonaszepieklomezczyzn: kolega uprawia fisting
10 godz. i 55 min temu via Wykop 71 GeDox

...

Od razu widać że mnich bo to idealna umiejętność dla nich :+))) To robią na codzień...

Jeśli chodzi o fist to tylko Ironfist! Jak juz bić to porządnie.

Ale maja tempo. Po 28 latach ogarnęli że 4 profesje to trochę mało.

Tymczasem krąży teoria spiskowa...

Od kiedy popularność tej gry znacznie rosnąć na świecie będzie dziać się coraz lepiej
12 godz. i 29 min temu via Wykop 229 Valorcrest



@Valorcrest: Właśnie dzisiaj miałem wspaniały i produktywny dzień. Coś musi być na rzeczy!
9 godz. i 36 min temu via Wykop 3 bartosz325

W końcu na świecie ludzie przestaną być agresywni.
19 godz. i 29 min temu via Wykop 73 mango2018

...

Tak dobre gry mają taki wpływ jak cała sztuka! Czytelnicy bijący pięściami? Melomani? No oczywiście że po to jest sztuka żeby uszlachetniać dlatego wszelkie bluzgi w niej są tak ohydne nie mówiąc o LGBTQPA.

A mogli odpalić classic server...
11 godz. i 24 min temu via Android 107 tytanowyy
20 Odpowiedz
@tytanowyy: 7.6 ehh
10 godz. i 54 min temu via Wykop 60 GeDox
Odpowiedz
@tytanowyy: łezka w oku
10 godz. i 10 min temu via Wykop 12 Pieskor

...

Tak ale to nie tylko nostalgia. To grafika jest obiektywnie znakomita!
Gra z taką grafiką może z większą głębia i połyskiem... Coś pięknego!



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 137263
Przeczytał: 46 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 0:38, 13 Lut 2025    Temat postu:

Unity ogłasza masowe zwolnienia - pracownicy otrzymali wiadomość o 5 rano!

Unity Technologies przeprowadza kolejną rundę zwolnień, o czym pracownicy dowiedzieli się z wiadomości wysłanej przez CEO Matthew Bromberga o godzinie 5 rano czasu PST. Restrukturyzacja obejmie zespoły CTO, Engine Product oraz Ads.
Dokładna liczba zwalnianych pracowników nie została ujawniona.

...

4,45 znamienna godzina 1 września 1939. Widać że konsultują z psychologami od wojny!
Po aferze z płatnościami dotychczasowy szef John Riccitiello musiał odejść na emeryturę co dało oddech firmie. I mnie bo mogę wrocic do Daggerfalla for Unity tym bardziej że... Wreszcie jest port na Androida! Po 12 latach czekania!

Jednak do 8.000 zatrudnionych to była abberacja wobec tego że mieli jeden co by nie mówić program wcale nie operacyjny. Wszak kiedyś tego rodzaju system robił do każdej gry kilkunastu osobowy zespół. Owszem Unity nie jest pod jedną grę a pod wszystkie to więcej pracy niż zrobić to pod konkretną grę ale od 15 do 8.000 to jednak jest ,trochę' opcji pośrednich...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 137263
Przeczytał: 46 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 23:37, 13 Lut 2025    Temat postu:

Dlaczego grafika w grach wydaje się być gorsza niż w 2015
Postęp technologiczny idzie do przodu w dziedzinie oprogramowania i sprzętu ale gry obecnie wyglądają "gorzej".

...

Tłumaczyłem z 14 lat temu. Bo realizm jest gorszy niż artyzm. Hiperrealizm pokazuje co? Świat taki jak mamy za oknem czyli zwykły szary jaki znamy. Nudny. A w grach chcemy kolorowego. Stąd najciekawsze grafiki to przed 2000 rokiem. Każda gra wyglądała inaczej. A teraz każda to Unreal Engine 5.

Grafika lepsza nie znaczy ładniejsza. Mówiłem to często. Jednak zawsze powtarzam że tak trzeba mieć coraz lepsza! Nie można deprecjonowac pracy ludzi nad tą kwestią...

Zło widzę gdzie indziej! Korporacje rzucając 500 mln na grę tak śrubują oczekiwania że mali twórcy nie mają szans. I to jest problem.

Jak widać grafika lepsza ale brzydsza.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 137263
Przeczytał: 46 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 23:06, 14 Lut 2025    Temat postu:

Historia konsoli Nintendo DS - [arhn.eu]
Trudno uwierzyć, że gdy Nintendo stanęło na skraju metaforycznej przepaści, nie zdecydowało się na podjęcie bezpiecznych, logicznych działań, by wydostać się z trudnej sytuacji. Zamiast tego postawiło na eksplozję kreatywności, której efektem była najbardziej unikatowa konsola przenośna w historii.

...

Wyznawcy konsol to są dopiero sekty! Największy obłęd związany z grami. Moja konsola jest najmojsza! Nie pobiją się tylko dlatego że komunikują się przez internet więc najwyżej się zbluzgają!

Ostatnio szczyt obłędu! PS5 nie ma na to gier nie ma w co grać . Sprzedaż ... 75 milionów! 75.000.000 !!! Nie grają ale mają! Bo bóstwo się czci nie używa...

Skąd się to bierze? Podejrzewam że jakiś wyjątkowo chory marketing. Psychologia behawioralna! Ponieważ to nie jest potrzebne do życia i służy tylko graniu to musi tu być chemia. A więc sekta to największa gwarancja zysku. Widocznie tak kombinują żeby przywiązać do konkretnej.

W ogóle za dużo manipulacji. Zajmujemy się dziadostwem bo dużo o tym nadają... ,portale growe' żyjące z reklamy tych produktów ale udające ,dziennikarstwo'. Nikt już im nie wierzy tylko nikt spośród graczy. Tylko że oni celują w randomów których jest 90% i aby poinformować się czy warto kupić ... wchodzą na ,renomowany portal'... I już po nich.

Widzimy że to się zrobił biznes i wszystko tu jest obecnie corpo. A więc różne zagrywki psychomanipulacji ale i grożenie pozwami. Te pozwy to też strategia sprzedaży aby nie było krytyki! To nie jakiś lesiu się obraził i grozi pozwem tylko zespół od marketingu ustalił że aby mieć większe zyski trzeba postraszyć krytyków! To krytyki nie będzie. Oczywiście to model biznesowy z USA. Widzicie jak Trump straszy wyniósł to z biznesu. Takie ,strategie' mu doradzali jego doradcy. W ogóle USA to jest rUsSiA tylko w wersji oczywiście osobników spasionych dobrobytem i miękkich. Ale bandytyzm to bandytyzm i nigdy dobry nie będzie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 137263
Przeczytał: 46 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 11:40, 18 Lut 2025    Temat postu:

Dark Messiah of M&Mz masą nowości dzięki współpracy moderów z Ubisoftem i Nvidią

W grze pojawiła się m.in. wycięta zawartość. Konkretnie chodzi tu o modyfikację Dark Messiah: Restoration Mod, która znacząco wzbogaca grę i eliminuje kilka uprzykrzających rozgrywkę błędów. Co ciekawe, w tym przypadku nie mówimy już tylko o elementach dodanych przez samych moderów, którzy czasem

Podsumowanie modyfikacji Dark Messiah

Dark Messiah of Might and Magic, kultowa gra akcji fantasy, zdobywa nowe życie dzięki modyfikacji Restoration Mod, która dodaje nową zawartość i naprawia problemy z rozgrywką. Współpraca fanów z Ubisoftem i Nvidią umożliwiła wprowadzenie wyciętych z gry elementów, takich jak nowe misje czy usunięte bronie, oraz zapowiedź modyfikacji RTX. Choć niektóre projekty, jak coop, są w fazie testów, twórcy nadal poszukują wsparcia od społeczności. Obecnie, dzięki tym inicjatywom, fani mogą liczyć na dynamiczny rozwój Dark Messiah

...

Pabick

2 godz. i 14 min temu via Wykop

Jedna z lepszych gierek swego czasu, ale to nie jest gra do której bym wrócił

...

Dokładnie. Z MM ma wspólna jedynie nazwę. Jest to niestety , action-RPG' czyli RPG' tam mało. Natomiast dał spore zadowolonie swego czasu. Być może teraz będzie jeszcze lepszy gdy go rozwiną.

Przypomnę że w czasach prawdziwych MM też próbowano pojechać na marce i wyprodukowano 3 nieszczęsne ,action' MM gdzie się tylko biega i sieka w tempie atak zasłona atak zasłona atak zasłona. Ile można? Nawet tego nie oglądałem nie mówiac o odpalaniu. Ubisoft pokazał jak to robić bo to po prostu takie Assasyny a to im się udawało. Tu im się tak ,udało' że znaleźli dobra firmę... Gra stworzona przez Arkane Studios. Co oni teraz robią?

Oczywiście żeby nie było. Jak najbardziej dobrym byłoby mieć MM light. Gdyby to chwyciło mielibyśmy miliony randomowych pykaczy a ambitni sięgnęli by po te prawdziwe i zawsze byłby większy zasięg znakomitej marki. Ale i to trzeba umieć zrobić.



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez BRMTvonUngern dnia Śro 10:24, 19 Lut 2025, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 137263
Przeczytał: 46 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 21:10, 21 Lut 2025    Temat postu:

Medal of Honor. Klasyk, który już nie wróci. Co się stało z serią?

Pamiętacie czasy, gdy nie było Call of Duty? Synonimem gry FPS z fajną kampanią były poszczególne odsłony Medal of Honor. Szkoda, że ta marka w zasadzie zniknęła, bo do niektórych odsłon mam mega sentyment.

Problemem jest samo EA - wystarczy zobaczyć co zrobili z ostatnim Bagfildem - nie sądzę aby obecnie EA mogło by zrobić coś na poziomie Warfightera.
Ja chętnie zagrał bym w jakiegoś fpsa lun tpsa 10 na 10 lub 12 na 12 bez żadnych killstearków, jak w CODzie. Taki właśnie MOH Warfighter albo pierwszego/drugiego Bad Company.
Po cichu mam nadzieje iż brak CODa na PlayStation wymusi na deweloperach jakiś alternatywę.
51 min temu via Wykop 0 Hanys_Mori
Odpowiedz
pewnie anulowali serię bo nie jest woke i nie ma 84836382 płci
2 godz. i 27 min temu via Android -1 twink_sadist

...

Tak woke to podstawa gej-mingu.

A jak słyszę Awoked ma kolosalna liczbę 17.012 użytkowników co według znawców plus minus razy 10 daje 170.000 sprzedanych egzemplarzy. Zważywszy że trypleje kosztują minimum 200 mln zwróci im się 17 mln. Prawie wszystko w błoto. I żegnamy niby Obsidian o ile to jest Obsidian?

..

Tak pamiętam dobrze. Jak łatwo zgadnac skoro szuter to nie dla mnie a jeszcze naziści. W Parku miałem rsno 4 pancernych gdzie byli naziści potem w południe leciał Kloss gdzie byli naziści i tradycyjnie wieczorem radziecki film wojenny gdzie byli naziści. Śnili mi się po nocach. Więc kompletnie nie pragnę wracać do tego. Indiana Jones też znowu naziści. Już dawno trzeba zmienić na komunistów bo ile można.

Jak widać też jest kwestia pokolenia. Dla młodych może to być ciekawe bo mało tego mieli ale starsi mogą mieć przesyt. Bo dużo tego mieli.

Niestety na koniec babci też śnili się Niemcy ale bynajmniej nie z powodu filmów...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez BRMTvonUngern dnia Pią 21:12, 21 Lut 2025, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 137263
Przeczytał: 46 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 10:03, 27 Lut 2025    Temat postu:

Sony ma problem. PlayStation 5 Pro nie sprzedaje się tak, jak zakładano
Sony nie może być zadowolone z dotychczasowych wyników sprzedaży PS5 Pro.

Ooonjieeee jak to możliwe.
11 godz. i 16 min temu via iOS 6 arkadikuss
1 Odpowiedz
@arkadikuss jak do tego doszło nie wiem.
11 godz. i 9 min temu via Android 0 JanTrajbal2 Autor
Odpowiedz
Tylko jak to ma się sprzedawać, skoro z grami bieda, a wydajność i tak jest taka sobie, a poprawa to w dużej części zasługa ich własnego dlss?
Wukong dalej ledwo trzyma 60fps, a Alan Wake 2 i Silent Hill 2 Remake w trybie wydajności są w 900p.
Pro ogólnie było niepotrzebne w takiej formie, jakiej to wypuścili.
11 godz. i 5 min temu via Wykop 2 ChciwyASasin
1 Odpowiedz
skoro z grami bieda, a wydajność i tak jest taka sobie
@ChciwyASasin: Czyli jak zawsze z konsolami.

....

Coś nie poszło jak trzeba? Dumni z posiadania konsoli bez gier już się skończyli?
Ideologia konsolowa zawsze była dziwna. Rozumiem że w dawnych czasach sens był następujący:
Komputery mają mało pamięci i trudno zainstalować na jednym więcej gier. Zróbmy skrajnie okrojony komputer tylko do grania i niczego więcej to upchniemy więcej. I to miało jakiś sens bo ściśle sprofilowany komputer mógł mieć wycięta większość zawartości a działał nawet lepiej tylko pod gry. Ale teraz z pojemnością dysków nie ma problemu a podłączenie pada pod komputer to żaden problem. A i posiadanie komputera tylko do gier żaden problem zwłaszcza gdy masz ,stary' sprzed 2 lat gdzie obsluzysz całą resztę. W tej sytuacji konsole to nie bardzo mają sens.

Ale tu widać jakiś uwiąd starczy firmy Sony która już nie ogarnia tego wszystkiego za duża za mało sprawna a tu rzeczywistość pędzi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 137263
Przeczytał: 46 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 14:09, 28 Lut 2025    Temat postu:

Nowe Remaster są naprawdę spoko!
Lara Croft powraca w odświeżonej wersji trzech klasycznych przygód! W tym materiale dzielę się moimi wrażeniami z Tomb Raider IV: The Last Revelation, Tomb Raider V: Chronicles oraz Tomb Raider VI: The Angel of Darkness w wersji Remastered.

....

To dobrze aczkolwiek mam duży dystans do takich zabiegów ponieważ głównie chcą sprzedać drugi raz to samo dla młodszej widowni i sentymentalnym staruszkom od gier. Z tego co widzę model zmienili wyglądem. Wolał bym aby było to samo tylko z lepszą grafiką. To oczywiście są bardzo stare gry starzejące się koszmarnie i tu akurat rozumiem konieczność bo akurat tamto 3d jest paskudne. Jak wiadomo sprity tych czasów biły na głowę 3d i do dziś miło popatrzeć.

Resident Evil - ankieta do pracy dyplomowej fani horrorów, pomóżcie!
[link widoczny dla zalogowanych] Cześć Wszystkim, piszę pracę licencjacką o estetyce wizualnej w serii Resident Evil i jej wpływie na survival horror. Stworzyłam krótką ankietę pomożecie? Każda odpowiedź bardzo mi pomoże w badaniu! Ankieta zajmuje tylko ok. 5 minut. Z góry dziękuję!

....

W ogóle nie ma estetyki to przecież horror. Jedyna estetyka to modele postaci.

Nie wszystkie ujęcia modeli jak widać są ładne:


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez BRMTvonUngern dnia Pią 14:56, 28 Lut 2025, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 137263
Przeczytał: 46 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 13:16, 01 Mar 2025    Temat postu:

Zmarł Ernie Gygax Jr. - współtwórca i pionier D&D
Syn Gary'ego Gygaxa, jednego z twórców Dungeons & Dragons, zmarł po walce z problemami zdrowotnymi. Ernie Gygax Jr. znany był z wkładu w rozwój najpopularniejszej gry fabularnej na świecie, w tym stworzenia Tensera i związanych z nim zaklęć, które do dziś funkcjonują w najnowszych edycjach D&D.

Gygax Jr. wniósł znaczący wkład w rozwój D&D, w tym postać Tensera, czarodzieja, która stała się ważnym elementem w uniwersum Greyhawk. Był pierwszym menedżerem Dungeon Hobby Shop.

...

Czas leci. To już 50 lat minęło! Teraz tylko modlitwa i wstawiennictwo. Wieczny odpoczynek racz mu dać Panie a światłość wiekuista niechaj mu świeci. Amen.
+++



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 137263
Przeczytał: 46 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 22:35, 10 Mar 2025    Temat postu:

FAJNY POLSKI KANAL O GRACH HORROR!
siema nagrywam filmy z gier horror, probuje zachowac straszny klimat, a jednoczescie rozbawic widza glupim humorem i mysle, ze fajnie to wyglada, ale moge sie mylic, wiec zachecam do sprawdzenia jesli kogos takie tematy interesuja i fajnie by bylo dostac jakas konstruktywna krytyke tu czy pod filmem

..

Bawcie się jak chcecie. Ja mam horror na Ukrainie i to aż za dużo stąd absolutnie nie potrzebuje ,doznań w warunkach kontrolowanych'. Społeczeństwa Zachodu zepsute konsumpcjonizmem nie doświadczające przed śmiercią żadnych naprawdę strasznych wydarzeń mają tego deficyt i go kompensują. Ja nie mam.
Ponadto mając naturalny horror z Ruskimi uczestniczę w historii prawdziwej i ważnej co daje nie tylko zaspokojenie psychologiczne ale realne przeżycie dramatu które buduje wręcz osobę! Jest nieporównywalne ze sztucznym produktem. To jak człowiek i manekin sklepowy...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 137263
Przeczytał: 46 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 11:11, 13 Mar 2025    Temat postu:

Chwalą się nową kartą graficzną. Ma być 10x wydajniejsza od RTX 5090
Firma Bolt Graphics zapowiedziała kartę graficzną Zeus, która ma zapewniać nawet 10-krotnie lepszą wydajność niż GeForce RTX 5090 topowy model dla komputerów stacjonarnych.

...

To oczywiście cieszy bo zrobił się monopol Nvidii. Nas interesują oczywiście gry! Ale pamiętajcie że głównymi odbiorcami są firmy i to nawet 95%! Więc to nie graczach oni myślą.

Co do gier to po co nam to? Chcemy grać nie szorować oczami po ekranie. Dla graczy rozwój kart okazał się piekłem na ziemi. Gry są co szok brzydsze niż te sprzed... 16 lat! A mimo to wymagaja najnowszych kart. Średnia! jakość już kosztuje po 10 tys. niedługo 20 tys. 30 tys. Karta graficzna w cenie nowego samochodu! To już jest totalny odlot rozumu.

Nam potrzeba karty za 200-300 złotych i dobrych gier. A grafika artystyczna nie hiperrealizm.

Widzimy kompletny upadek upadek branży produktów AAA nie powiem nawet gier bo to nie są gry. I powiem nawet że dobrze! Po co nam to?
Mamy gry 2A i 1A czyli indie i one nie powinny mieć potrzeby karty graficznej za 20 k.

A w ogóle to mi się podobają stare gry gdzie każda miała własny styl graficzny który od razu poznasz a nie jak teraz że każda ma styl grafiki UE5. Co? Jaki skrót wyszedł UE? Tfu! Sami widzicie. Oczywiście nie chcę negować pracy nad supegrafiką ale wszystko poszło nie tak. Skoro mamy gorszy wygląd po 16 latach eksplozji technologii graficznych to chyba coś jest nie tak!

Postęp powinien być inny. Grafika z roku 2010 ale koszt karty powinien spadać. Czyli coraz niższym kosztem można by je robić i tak kosztowała by 50 złotych na przykład. No ale gdzie wtedy zyski? To jest specjalnie takie drogie bo 5% zysku od 10.000 to 500 a od 50 złotych 2,5 złotego. A przecież ilość komputerów nie wzrośnie skokowo gdy będą tanie. Każdy raczej ma jeden nowy nie licząc starych i koniec. Nie obstawi raczej mieszkania komputerami nawet gdyby były po 500 zł tak jak nie mamy dziesięciu telefonów bo po co? Zatem wzrost zysku u nich to robienie coraz droższych modeli. Które już nic nie dają bo grafika gier od ponad 15 lat jest technicznie zadowalająca.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 137263
Przeczytał: 46 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 11:20, 13 Mar 2025    Temat postu:

Pokemon Go w rękach Saudyjczyków. Transakcja za 3,5 mld USD
Saudyjska firma Scopely, wspierana przez państwowy fundusz inwestycyjny, przejmie dział gier Niantic, w tym mobilny hit Pokemon Go, za kwotę 3,5 mld USD.

...

O no proszę jak mnie czytają. Napisałem niedawno że rekord sprzedaży 480 mln to od razu się zainteresowali. Niestety nie grami tylko kasą. Nie o to mi chodziło... To był negatywny przyklad. Doradzam jak robić gry nie kasę...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez BRMTvonUngern dnia Czw 11:21, 13 Mar 2025, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 137263
Przeczytał: 46 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 14:13, 15 Mar 2025    Temat postu:

Half-Life 2, porównanie konwersji RTX z oryginałem z 2004, wygląda niesamowicie!

Już we wtorek (18.03.2025) demo Half-Lfe 2 RTX zostanie udostępnione za darmo każdemu posiadaczowi HL2. Specjaliści z Digital Foundry przygotowali materiał porównawczy z oryginalnym stanem z 2004 roku. Powiedzieć że wygląda zjawiskowo, to nic nie powiedzieć. Obejrzyjcie chociaż kilka minut!

...

Fajnie 3d tamtych czasów to masakra. Pisałem o tym przy okazji Lith techa. Ale oczywiście gra to nie wygląd! Tylko odnośnie starego 3d jest oczywista potrzeba poprawy tych kloców. Ale nie poprawa grafiki z 2017... Absurd...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 137263
Przeczytał: 46 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 0:05, 16 Mar 2025    Temat postu:

Counter-strike na igrzyskach? "Tak, ale bez headshotów"
Counter, WoW, LoL czy Dota mają szansę trafić do programu igrzysk. Wg ludzi z Polskiego Związku Esportu, trzeba będzie jednak te gry "ugrzecznić" i odbrutalizować. Na razie Międzynarodowy Komitet Olimpijski zorganizuje w Arabii igrzyska tylko dla e-sprtu, ale ze sportowymi grami.

...

Szukają popularności. Jest to absurd skoro zrobili igrzyska oparte na wyłącznie fizycznym wysiłku ciala to co do tego ma komputer?
Już nie mówiąc o tym że pojedynki tego typu są wyłącznie ciekawostka ponieważ trudno określić równe szanse gdy jeden jest rycerzem drugi magiem trzeci łucznikiem itd.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Religia,Polityka,Gospodarka Strona Główna -> Tam gdzie nie ma już dróg... Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 11, 12, 13
Strona 13 z 13

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy