Forum Religia,Polityka,Gospodarka Strona Główna
Gry i ludzie .
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 11, 12, 13
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Religia,Polityka,Gospodarka Strona Główna -> Tam gdzie nie ma już dróg...
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 136984
Przeczytał: 39 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 23:41, 07 Lut 2025    Temat postu:

Czemu współczesne gry są niedokończone na premierę? Deweloperzy o problemach

Aż 70,3% respondentów stwierdziło, że nigdy nie wydało gry wolnej od błędów. Tylko 23% deweloperów uważa, że przeprowadzili wystarczającą kontrolę jakości swoich premier.

Deweloperzy zmagają się z niską kontrolą jakości

Badania wskazują, że deweloperzy gier nie przeprowadzają wystarczającej kontroli jakości, co prowadzi do wydawania gier w złym stanie technicznym. Zawrotne budżety oraz ryzyko związane z rynkiem gier-usług komplikują sytuację. Pomimo że 94% twórców dostrzega potencjał sztucznej inteligencji w poprawie QA, jedynie 18% jest gotowych wprowadzić AI w pełni. Przykłady takie jak STALKER 2 czy Cyberpunk 2077 ujawniają poważne niedociągnięcia, a 70,3% deweloperów przyznaje, że nigdy nie wydało gry wolnej od błędów. Sztuczna inteligencja mogłaby wspierać proces testowania, co może przynieść lepsze wyniki końcowe, jednak obecne zastoje w testowaniu gier wskazują na większe problemy w branży.

....

FrozenShade

8 godz. i 42 min temu via Wykop

brak kontroli jakości - wiele gier ma bardzo małe budżety a QA to jest coś, na czym najłatwiej 'oszczędzic'.
Druga sprawa to sam proces produkcji: czesto producent dosłownie stoi nad programistami bo terminy, kasa, inwestorzy itp, i to tez sie przekłada na jakość końcowego produktu. Zespoły bywają przeciążone, czasem ludziom brakuje kompetencji/wiedzy/doświadczenia z danego zakresu co jest wynikiem osczędności podczas zatrudniania.

A poza tym to NIE ISTNIEJĄ gry/programy wolne od błędów. Mozna sie tylko starać znaleźć i naprawić jak najwięcej z nich.

Mam przyjemność pracować w firmie która nie oszczędza, w zespole złożonym z ludzi kompetentnych i doświadczonych. To jest zupełnie inna jakość niż to co np robiłem kilka lat temu w innej firmie.

IvanBarazniew

8 godz. i 39 min temu via Wykop

A poza tym to NIE ISTNIEJĄ gry/programy wolne od błędów. Mozna sie tylko starać znaleźć i naprawić jak najwięcej z nich.

@FrozenShade: Nie no jasne. Ale są błędy i błędy. Że się gra wywali na jakim orientalnym sprzęcie albo gdzieś się trafi literówka to nieco inna kategoria wagowa niż zgliczowane mamy, niewidzialne mury, wypadanie przez podłogę pod mapę, błędy logiczne w questach czy koszmarnie słaba optymalizacja.

Rzeczy, które znajdujesz po 15 minutach grania. To jest dramat

FrozenShade

2 godz. i 1 min temu via Wykop

@ostatni_lantianin: Zmień w takim razie firmę. U mnie np nie ma zadnego z-------o DEI, gameplay to gameplay a nie propaganda, team to specjaliści dobierani wg kompetencji a nie koloru skory czy upodobań seksualnych. Można? Można. A duzo więksi gracze na rynku juz też odzyskują kontakt z rzeczywistoscią - jakoś tak sie dziwnie złozyło, że po wyborze Trumpa nagle do zarządów duzych korporacji zaczeło docierać, że lewackie pomysły to tylko straty.

...

Tu trzeba uściślić że chodzi o osławione koszmarki triple ej ej ej!
Mimo tych problemów dziala ogólna zasada organizacji. Im coś bardziej skomplikowane tym więcej elementów się popsuje. Stąd najtrudniej popsuć łom a. najłatwiej rakietę kosmiczną.
Gry 3d to nieporównana komplikacja do starych gier 2d gdzie właściwie grafika to prosty obrazek wyświetlany 1 do 1 na ekranie. Tu nawet nie ma co się popsuć. Gra 3d to inny poziom. Jakieś akceleratory grafiki upscalery framescalery i inne wianki na kiju. To wszystko musi być skoordynowane w każdej możliwej konfiguracji! Stąd po 1000 zatrudnionych gdy dawniej duże gry na rynku robiło 15 ludzi! Siła rzeczy 1000 ludzi skoordynować to jest kwadratura koła.

A niestety brudy najlepiej wychodzą w praniu. Najlepiej jak milion gra i zglasza błędy to się naprawia. A ilu testerów można zatrudnić? I tak nie wylapia tego co milion.

I ogólnie korporacje działają topornie i mało elastycznie.

Jednak trudno powstrzymać postęp techniczny. Gry będą coraz lepsze technicznie czyli coraz bardziej skomplikowane. AI to nieporozumienie! Po AI trzeba poprawić! AI wylapie proste błędy typu wcoraj zamiast wczoraj ale nie wylapie skomplikowanego błędu który powodują np. trzy dobrze napisane algorytmy które razem na raz dopiero powodują czarny ekran. Człowiek jest niezbędny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 136984
Przeczytał: 39 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 23:16, 08 Lut 2025    Temat postu:

DOOM uruchomiony na przejściówce HDMI.

Społeczność graczy nie przestaje zaskakiwać. Tym razem postanowiono uruchomić grę DOOM na przejściówce Lightning do HDMI.

Uruchomienie DOOM na przejściówce Lightning

Członkowie społeczności technicznej zaskoczyli, uruchamiając grę DOOM na przejściówce Lightning na HDMI, co podkreśla absurdalność ich projektów. Odkryto, że ta przejściówka zawiera układ Arm Samsung o częstotliwości 400 MHz oraz 256 MB RAM, co czyni ją swoistym komputerem. Proces ten wykorzystuje exploity, umożliwiając aktywację gry bez jego pełnej demonstracji. Innowacyjne
osiągnięcie dołącza DOOM do grona rekordów.

...

No tak przestali grać teraz się bawią. Bo jak pisałem na dziś to jest gra przestarzała. Tego rodzaju gier powstało zatrzęsienie pozniej i to lepsze. Czyli strzelanka-masakra. Jest z tego nauka dla twórców że to co przerwa najdłużej to sama gra a efekty rozwiązania techniczne najszybciej się starzeją. Podobnie gra jednowymiarowa np. ,tylko strzelanie' też ma krótkie nogi. Ale doom chyba raczej miał być w zamierzeniu czymś prostym dla mas. Czyli szedł w kierunku obecnych symulatorów gier. Stąd obecnie raczej to zabawa tego typu...



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez BRMTvonUngern dnia Wto 15:30, 11 Lut 2025, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 136984
Przeczytał: 39 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 23:31, 10 Lut 2025    Temat postu:

Jaka jest pierwsza gra FPS? Odpowiedź was zaskoczy, to nie DOOM ani Wolfenstein
Dla wielu osób to właśnie kultowy Wolfenstein 3D był pierwszą strzelanką, w której akcję obserwowaliśmy z perspektywy pierwszoosobowej. W rzeczywistości tytuł ten należy do innej gry - i to stworzonej wiele lat wcześniej.

...
Nikogo nie zaskoczy bo przecież oczywistym jest że w latach 80tych też były gry.
Natomiast nawet 70te wchodzą w grę.
1973 rok Maze War. Lekki szok jak to stare!

Nazwy ,gatunków' są w grach jak wiemy idiotyczne i brane od najmniej ważnych rzeczy. Tu po prostu od rzutu ,kamery' i czynności. Jednak strzelanie to 99% gier z ,oczu gracza' ma bo po to jest ten rzut żeby stanąć z wrogiem twarzą w twarz. Zatem wszystkie pod to podchodzą. Absurd.
Ale ogólnie i nowe tego typu są bardzo prostackie. To jest gatunek pod randomów i casuali bo biegasz i strzelasz nic więcej. To nie jest nawet gra tylko symulator buegania-strzelania. Dobrze się to sprzedawało. Chodzi o tzw. ,niski próg wejścia' nie musisz się nic uczyć od razu ,grasz' i dopamina jest. Niebezpiecznie przypomna to narkotyk i może uzależnić. Trudno też określić co tu jest ,graniem'? Wciskanje jednego przycisku strzelaj gdy coś się pojawia na okrągło? Niestety pod gry podciagne jest wszystko co jest na komputer i ma interaktywność.

A tu ćwiczenia z grafiki. Dali byście radę , grać'? Grafika jaskiniowców tzw. ,malarstwo konturowe'. Pokazuje wam ze jednak grafika w grach video jest ważna mimo że nie decyduje to stanowi praktycznie drugi czynnik tworzący grę video. Dziś jak widać niegrywalna a i wtedy była ciekawostka. Realnie grywalne gry to lata 90te dopiero gdzie dziś można się cieszyć nawet grami z 1990 ale już z 1985 to chyba żadnymi. Stąd legenda że Doom/Wolfenstein pierwszy bo grafika pierwszy raz znośna...



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez BRMTvonUngern dnia Pon 23:37, 10 Lut 2025, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 136984
Przeczytał: 39 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 10:17, 11 Lut 2025    Temat postu:

Po 28 latach do gry Tibia zostanie dodana 5 profesja

Każdy z nas sam był lub zna kogoś kto był rycerzem, druidem, magiem lub paladynem w Tibii. Dziś zostało ogłoszone dodanie 5 profesji - Monk (mnich). Monk będzie bił z fista.

Ja jestem knajtem więc wale z axa, a kolega jest mnichem i bije z pięści.
12 godz. i 24 min temu via Wykop 60 tonaszepieklomezczyzn
2 Odpowiedz
@tonaszepieklomezczyzn: kolega uprawia fisting
10 godz. i 55 min temu via Wykop 71 GeDox

...

Od razu widać że mnich bo to idealna umiejętność dla nich :+))) To robią na codzień...

Jeśli chodzi o fist to tylko Ironfist! Jak juz bić to porządnie.

Ale maja tempo. Po 28 latach ogarnęli że 4 profesje to trochę mało.

Tymczasem krąży teoria spiskowa...

Od kiedy popularność tej gry znacznie rosnąć na świecie będzie dziać się coraz lepiej
12 godz. i 29 min temu via Wykop 229 Valorcrest



@Valorcrest: Właśnie dzisiaj miałem wspaniały i produktywny dzień. Coś musi być na rzeczy!
9 godz. i 36 min temu via Wykop 3 bartosz325

W końcu na świecie ludzie przestaną być agresywni.
19 godz. i 29 min temu via Wykop 73 mango2018

...

Tak dobre gry mają taki wpływ jak cała sztuka! Czytelnicy bijący pięściami? Melomani? No oczywiście że po to jest sztuka żeby uszlachetniać dlatego wszelkie bluzgi w niej są tak ohydne nie mówiąc o LGBTQPA.

A mogli odpalić classic server...
11 godz. i 24 min temu via Android 107 tytanowyy
20 Odpowiedz
@tytanowyy: 7.6 ehh
10 godz. i 54 min temu via Wykop 60 GeDox
Odpowiedz
@tytanowyy: łezka w oku
10 godz. i 10 min temu via Wykop 12 Pieskor

...

Tak ale to nie tylko nostalgia. To grafika jest obiektywnie znakomita!
Gra z taką grafiką może z większą głębia i połyskiem... Coś pięknego!



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Religia,Polityka,Gospodarka Strona Główna -> Tam gdzie nie ma już dróg... Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 11, 12, 13
Strona 13 z 13

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy