Forum Religia,Polityka,Gospodarka Strona Główna
Bunt polskich sieci handlowych.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Religia,Polityka,Gospodarka Strona Główna -> Aktualności dżunglowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 135911
Przeczytał: 62 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 14:41, 01 Cze 2018    Temat postu:

Czy małe sklepy znikną?
Przez Piotr Celej -1 czerwca 2018740
sklep osiedlowy 2
Polski rynek handlu detalicznego jest coraz mniej różnorodny. Ekspansja dyskontów i wielkich sieci handlowych zwiększa się z roku na rok, dyktując ceny, które zabijają małych detalistów i sklepy wyspecjalizowane oraz obniżają jakość dostępnych na rynku produktów. Ta przykra rzeczywistość znacznie odbiega od potrzeb współczesnego konsumenta, tzw. Transaction Rexa. Jak wynika z raportu „Różnorodność rynkowa w czasach nowego konsumenta”, opartego na wynikach badań przeprowadzonych przez platformę do opłacania i obniżania rachunków MAM, aż 50% Polaków uważa, że monopol wielkich sieci handlowych negatywnie wpływa na jakość oferty producentów. Co więcej, dla 82% badanych właśnie jakość jest drugim najważniejszym kryterium wyboru sklepu stacjonarnego i decyzji zakupowej, a 69 % preferuje małe sklepy ze względu na zaufanie, jakim darzy pracujących w nich sprzedawców.

Czego oczekuje nowy konsument?

Wbrew obiegowym opiniom Polacy posiadają silny sentyment do tzw. mikroprzedsiębiorstw handlowych i opowiadają się za ich ochroną. Dlaczego? Jak wynika z badań przeprowadzonych przez platformę MAM, Polacy cenią w małych sklepach wyższą jakość oferowanych produktów, bliską lokalizację oraz fachową wiedzę sprzedawcy. Małe sklepy są preferowane przez Polaków, głównie ze względu na budowanie zaufania opartego na osobistej relacji ze sprzedawcą (wskazania 69% respondentów), dogodną lokalizację (63%) oraz znajomość przez sprzedawcę personalnych potrzeb klienta (61%). Oczywiście nie bez znaczenia pozostają czynniki takie jak: jakość obsługi klienta (58%) czy fachowa wiedza sprzedawcy (55%) – podstawowe cechy poszukiwane przez Transaction Rexa – nowoczesnego konsumenta, który oczekuje od rynku zaspokojenia swoich potrzeb.

Co więcej, badania trendów i zwyczajów zakupowych Polaków pokazują, że w podejmowaniu decyzji coraz bardziej istotne stają się tzw. czynniki pozacenowe. Z analizy odpowiedzi respondentów na pytanie, o ile cena może wzrosnąć, jeśli sklep zaoferuje poszukiwaną przez klienta wartość dodaną, wynika, że najczęściej wskazywana (dominanta) odpowiedź na to pytanie to aż 25%!


W ekstremalnych przypadkach, głównie związanych z oferowaniem wyższej jakości produktów, cena produktu u detalisty może być wyższa niż u konkurencji nawet o 47%. Ponad 51% badanych otwarcie zadeklarowała, że jest w stanie zapłacić więcej, jeśli będzie miała do dyspozycji wyjątkowy, niedostępny nigdzie indziej asortyment.

Dane te powinny być zatem wskazówką głównie dla małych detalistów, którzy zgodnie z oczekiwaniami współczesnych konsumentów powinni stawiać na specjalizację i jakość.

Mikroprzedsiębiorcy mogą też pokusić się o połączenie sił. Według badania MAM konsolidacja małych księgarni, sklepów sportowych lub drogerii, podobna do „miękkich franczyz” w branży spożywczej, może być sposobem na zdobycie rozpoznawalności i zaufania konsumentów. Wyspecjalizowany sklep sieciowy to z punktu widzenia klienta często również sklep lokalny, funkcjonujący na zasadzie franczyzy ze znajomym sprzedawcą. Nie bez znaczenia jest również etyka. I to mali sprzedawcy powinni w takiej sytuacji wykorzystać swoją olbrzymią przewagę nad sieciami handlowymi.

Społeczna odpowiedzialność lokalnych sklepów może zatem nie tylko wywołać pozytywne zmiany społeczne w otoczeniu detalisty, ale także posłużyć za potężne narzędzie marketingowe i budowanie przewagi.

Niestety działania, które w ostatnim czasie są podejmowane na polskim rynku handlowym, nie pokrywają się z jasno określonymi potrzebami polskich konsumentów.

– Dzisiejszy świat handlu to świat ceny. To samonapędzający się mechanizm, który doprowadził do tego, że praktycznie w każdej branży podstawowym czynnikiem gwarantującym sprzedaż jest najniższa cena. Powstanie gigantów, którzy bez pardonu zajmują każdą dostępną połać rynku, eliminuje mniejszą konkurencję, która dzięki różnorodności dawała rynkowi równowagę i satysfakcję klientom. Nadzieją na przywrócenie zdrowej różnorodności są oczekiwania nowego konsumenta – świadomego, wymagającego, stawiającego na odpowiednią jakość oferty oraz poziom obsługi. A to są w stanie zaoferować nie rynkowi dominatorzy, a mali, elastyczni sprzedawcy, którzy dają konsumentom znacznie więcej niż giganci – specjalizację, profesjonalizm i relacje – mówi Marcin Walaszczyk, dyrektor zarządzający platformy do obniżania i opłacania rachunków za media MAM.

Czy era wielkich sieci handlowych i dyskontów niebawem się zakończy?

Oczywiście, że nie. Warto jednak zastanowić się, jaką strategię rozwoju powinni przyjąć rynkowi giganci w obliczu nowych potrzeb polskich konsumentów. Wprowadzanie kolejnych kategorii produktowych do niewyspecjalizowanych sklepów wielkopowierzchniowych nie jest oczekiwaniem Polaków. Sprzedaż książek, sprzętu RTV/AGD, odzieży czy sprzętu sportowego powinna pozostać w rękach wyspecjalizowanych sprzedawców. W przeciwnym razie istnieje niebezpieczeństwo, że niewyspecjalizowane sieci handlowe mogą negatywnie wpłynąć na producentów / dostawców w różnych segmentach dóbr i usług, a w efekcie na jakość i różnorodność dostępnej oferty.

Dlaczego różnorodność jest tak ważna?

Z biznesem jest jak z biologią – im większe zróżnicowanie, tym więcej korzyści. To kluczowe dla zdrowej gospodarki. Niektóre duże przedsiębiorstwa handlowe, w pogoni za szybkim zyskiem, zaburzają równowagę tego ekosystemu. Jeśli działania sieci handlowych będą dalej zmierzać w dotychczasowym kierunku, rola handlu małoformatowego osłabnie. Efektem tego będzie zmniejszenie udziałów rynkowych i zwiększenie koncentracji sprzedaży w sieciach wielkoformatowych reprezentowanych przez kilku głównych graczy. Stracą na tym przede wszystkim konsumenci. Ponadto taka polityka będzie niezgodna z przyjętą w Polsce tradycją konsumencką i obowiązującym trendami.

...

Od lat to trwa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 135911
Przeczytał: 62 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 7:54, 01 Sie 2018    Temat postu:

Czyżby w najbliższym czasie w naszym kraju miała pojawić się poważna konkurencja dla Biedronki i Lidla? Wiele wskazuje na to, że ekspansję między innymi na Polskę planuje rosyjska sieć Svetofor, która u nas występować ma pod szyldem Mere. Svetofor to firma należąca do braki Sznajderów z...

Rosyjska sieć sklepów wejdzie na Rosyjska sieć sklepów wejdzie na polski rynek. Wyróżnia się ekstremalnie..

...

Rozum wam odjelo? Przeciez nawet tam nie wejde wiedzac ze ruska. Idiota by wspieral obecna Rosję finansowo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 135911
Przeczytał: 62 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 10:39, 11 Sie 2018    Temat postu:

TL;DR Chciałem zrobić zakupy w Biedrze, nie miałem w portfelu drobnych aby wziąć wózek. Kasjerka odmówiła rozmienienia 20 zł (choćby na 5+5+10). Drogie Wykopki, taka sytuacja. Piątkowy wieczór, więc miałem chwilę aby zrobić większe zakupy. Jadę do Biedronki. Jako, że chciałem wziąć wózek...

Co z tą Biedrą? Co z tą Biedrą?

...

Nie majo drobnych. Ode mnie wolaja! A co to ja produkuje!? Skad mam brac. Gdzie banki?! To ma byc zaltwione bo jak nie to robie w piwnicy mennicę! Skoro ode mnie wolaja to musze je robic!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 135911
Przeczytał: 62 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 14:48, 17 Mar 2021    Temat postu:

Tak kończą firmy lgbt. Koniec Tesco w Polsce. Sieć sklepów oficjalnie sprzedana

301 sklepów Tesco zmieniło oficjalnie właściciela. Salling Group, właściciel sieci Netto, we wtorek 16 marca 2021 sfinalizowało transakcję.

TESCO nagrało film pożegnalny dla Polaków „25 lat razem” (WIDEO)

Nie jest łatwo podsumować 25 lat historii firmy. Kilkoro z naszych koleżanek i kolegów zgodziło się podzielić się z nami swoją perspektywą, wspomnieniami i emocjami związanymi z pracą w Tesco. Dziękujemy wszystkim, którzy razem z nami tworzyli Tesco w Polsce / ŻEGNAJCIE PRZYJACIELE Sad

...

Oczywiscie nie uprawiajmy obludy. Tesco dopuscilo sie zbrodnii sodomii. Przypomne co bylo w 2011.

Chrześcijanie bojkotują Tesco
dodane 2011-12-20 17:28
RADIO WATYKAŃSKIE |
Chrześcijanie w Wielkiej Brytanii postanowili bojkotować sklepy Tesco.Do inicjatywy doszło po zapowiedzi jednego z członków kierownictwa firmy, Nicka Lanselya, że będzie zwalczał „złych” chrześcijan, którzy sprzeciwiają się tzw.
„małżeństwom jednopłciowym”.

!!! ZŁYCH CHRZEŚCIJAN! NO TO PATOLOGIA SOBIE POSZALAŁA! AMOK OBLED!

[link widoczny dla zalogowanych]

... Taki byl wtedy moj komentarz:

Nie dosc ze wywoza z polski kapital zywa gotowke to jeszcze beda nam wciskac zbokow ! Wywalic Tesco z Polski ! Juz minister w rzadzie za czasow Giertycha Leppera to mowila i trzeba bylo to zrobic ale kanalia Jaroslaw wszystko zniszczyla. Jak tylko Polska odzyska niepodleglosc trzeba sie bedzie tego syfu pozbyc . My w Lodzi mamy az dwa Tesca i o dwa ZA DUZO !

http://www.ungern.fora.pl/aktualnosci-dzunglowe,3/bunt-polskich-sieci-handlowych,2263.html#21284

JUŻ NIE MAMY :0))))
STREFA WOLNA OD LGBT! :0)))

Widzicie jak Bóg spelnia moje plany?! Absolutnie ostatecznie do konca! Przekonuje sie ze zawsze!
Wyborcza i tvn jak widzicie tez bankrutuja. Takze ostrzegam jesli wasze plany sa przeciwne temu co u mnie widzicie czeka was kleska absolutna. Zostaniecie WYMAZANI DO ZERA! Zgodnie z Biblia. To co zły zamierza nie tylko nie bedzie zrealizowane ale i sladu po tym nie bedzie!

Z jednymi pozamiatane czas na kolejnych! Az Polska bedzie czysta!



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 135911
Przeczytał: 62 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 16:06, 14 Kwi 2023    Temat postu:

Intermarche otwiera się w niedzielę
Intermarche łamie prawo otwierając się w Rzeszowie w niedzielę. Jest to oczywiste łamanie prawa, dopóki społeczeństwo nie zmieni myślenia nadal francuskie i niemieckie sieci będę nas wyzyskiwać!

...

No to kara! Oczywiście trudno zmienić myślenie jak to jedyne sklepy w okolicy! To nie tak że nagle ludzie przestaną kupować! To trzeba systemowo odzyskać rynek! Tak jak Polskę! Repolonizacja Polski! A na początek trzeba zrobić pierwszy krok. Stąd Konfederacja!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Religia,Polityka,Gospodarka Strona Główna -> Aktualności dżunglowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
Strona 4 z 4

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy