Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BRMTvonUngern
Administrator
Dołączył: 31 Lip 2007 Posty: 135914
Przeczytał: 62 tematy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 0:04, 09 Mar 2018 Temat postu: |
|
|
Planują ponad 80 wyburzeń pod budowę drogi. Sprzeciw mieszkańców
Mieszkańcy położonej w Beskidzie Sądeckim malowniczej wsi Tymowa nie chcą, by przez ich miejscowość przechodziła droga łącząca Brzesko i Nowy Sącz. Jeśli drogowcy wybiorą tańszy z dwóch wariantów przeprowadzenia trasy, dojdzie do ponad 80 wyburzeń, czyli około połowy Tymowej.
...
Ciagle z tymi drogami przez wies. Nie moza z dala?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
BRMTvonUngern
Administrator
Dołączył: 31 Lip 2007 Posty: 135914
Przeczytał: 62 tematy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 21:10, 14 Mar 2018 Temat postu: |
|
|
Zagięcie czasoprzestrzeni? Ciężarówka, która była w Koninie w tym samym czasie miała przegląd techniczny w Nowym Sączu!
Marzec 14, 2018 Krzysztof Wesoły A2, Inspekcja Transportu Drogowego, Konin, kontrola, Krone, lewy przegląd, Poznań, Renault, Strykowo, WITD
Pojazd, którym rozwożono przesyłki kurierskie dla dużego operatora zagranicznego i krajowego rynku spedycyjnego miał nielegalnie wydane zaświadczenie przez Okręgową Stację Kontroli Pojazdów w Nowym Sączu. Zawsze w przypadku ujawnienia podobnego oszustwa pytamy, ile takich pojazdów jeździ codziennie po polskich drogach? Kto sprawował bezpośredni nadzór nad kierowcą i diagnostą?
...
Tworzymy nowa fizyke k fantową.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
BRMTvonUngern
Administrator
Dołączył: 31 Lip 2007 Posty: 135914
Przeczytał: 62 tematy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 11:39, 22 Mar 2018 Temat postu: |
|
|
Drogowcy budują obwodnicę. Przejdzie przez prywatny ogród
Przez wiele lat starali się o modernizację drogi poprowadzonej przez ich miejscowość. Ich życzenia spelnily sie w nadmiarze; w zamian będą mieć obwodnicę. I to w ogrodzie. Janina i Jan Krasuniowie ze Stężycy na Lubelszczyźnie są załamani decyzją urzędników, którzy za nic mają ich protest.
...
Żwir wysypali na asfalt. Tak wójt gminy Ceranów naprawia drogę!
Mieszkańcy wsi Radość nie mieli powodów do radości, gdy zobaczyli, w jaki sposób remontowana jest droga prowadząca do ich miejscowości. Bo takiego sposobu naprawiania asfaltu nie tylko chyba oni nie widzieli.
Asfalt prowadzący do wsi Radość jest popękany i zniszczony, wymaga remontu. Mieszkańcy wskazują, że największe zniszczenia powstały, gdy kilkanaście miesięcy temu na terenie gminy Ceranów budowano „powodziówkę” i przez Radość jeździły ciężkie, kilkudziesięciotonowe samochody. Ale sposób, w jaki do „naprawy” zabrał się właściciel drogi, czyli samorząd gminy Ceranów z pewnością trafi na listę drogowych absurdów. We wtorek w miejscowości pojawiła się potężna ciężarówka ze żwirem, która rozsypała ładunek po asfalcie. Tę nietypową operację zarejestrował komórką jeden z mieszkańców, film obejrzeć można na profilu Pawła Telakowca:
Wójt nam robi drogę
..
Urzedasi spelniaja zyczenia ludzi.
W sumie piach jest sypki w kazda dziure wejdzie! Najlepszy i najtanszy sposob łatania dziur.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
BRMTvonUngern
Administrator
Dołączył: 31 Lip 2007 Posty: 135914
Przeczytał: 62 tematy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 11:11, 28 Mar 2018 Temat postu: |
|
|
Kartka z Bożego Narodzenia na Wielkanoc. Mieszańcy mają problem z Pocztą Polską
W urzędzie pocztowym we Wrocławiu mieszkańcy muszą stać w długich kolejkach, a na całym osiedlu brakuje listonoszy. Pan Tadeusz kartkę ze świąt Bożego Narodzenia dostał tuż przez Wielkanocą.
...
Komunikacja nie dziala ale za to dziala co?
2,5 miliona dla czterech prezesów LOT
Jak ujawnił portal Wirtualna Polska, czterech członków zarządu LOT, z prezesem Rafałem Milczarskim na czele, zainkasowało w ubiegłym roku aż 2,5 mln zł nagród za 2016 r.
...
Na szczescie dziala system nagrod!
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
BRMTvonUngern
Administrator
Dołączył: 31 Lip 2007 Posty: 135914
Przeczytał: 62 tematy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 12:19, 30 Mar 2018 Temat postu: |
|
|
Chciał być uczciwy, kupił bilet parkingowy. Dostał 95 zł kary
Bartosz Szarafin | Utworzono: 2018-03-30 09:30 | Zmodyfikowano: 2018-03-30 08:00 A|A|A
REAKCJA 24
fot. Bartosz Szarafin
Więcej
To historia ze Świdnicy. Nasz słuchacz - pan Łukasz wybierając się na zakupy wjechał na parking marketu i widząc znaki wskazujące na parking płatny - kupił bilet w parkometrze. Jak się okazało już kilkanaście minut później - w niewłaściwym.
- Ludzie się mylą, a winnych błędnego oznakowania nie ma - mówi pan Łukasz i wyjaśnia nam jak łatwo dać się nabrać:
play
stop
00:0000:00
Pan Łukasz rozmawiał z kierowniczką strefy parkowania, która stwierdziła że nie ma sobie nic do zarzucenia. My zapytaliśmy w Wydziale Dróg i Infrastruktury Miejskiej. Dyrektor wyjaśnia, że felerny parkomat stał w tym miejscu jeszcze zanim wybudowano sklep, a później jego właściciel postawił nieopodal swoje urządzenie. Miejski parkometr stoi na granicy działki - stąd bardzo łatwo o pomyłkę.
Maciej Gleba, dyrektor Wydziału Dróg i Infrastruktury Miejskiej w Świdnicy:
play
stop
00:0000:00
Po interwencji zadeklarowano rozważenie zmiany lokalizacji urządzenia, tak by nie wprowadzało w błąd.
...
Znow glupota drogowa.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
BRMTvonUngern
Administrator
Dołączył: 31 Lip 2007 Posty: 135914
Przeczytał: 62 tematy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 9:08, 18 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
Zagrodziła publiczną drogę. Chciała zwrócić uwagę na fatalny stan infrastruktury
Kuriozalna historia z Półwsi na Pomorzu. Z dnia na dzień zostali odcięci od świata. Na drodze do ich domów stanął płot. Budowa ogrodzenia rozpoczęła się w sobotę, jednak kolejnej nocy ktoś usunął wbite w ziemię pale.
...
Taki protest.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
BRMTvonUngern
Administrator
Dołączył: 31 Lip 2007 Posty: 135914
Przeczytał: 62 tematy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 18:40, 23 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
Ktoś ma plan, żeby zarobić wielkie miliony". Obwodnica Warszawy kosztem Wesołej
Mieszkańcy Wesołej protestują przeciwko obwodnicy, która ma podzielić tę warszawską dzielnicę na pół. Będzie sześciopasowa obwodnica na 7-metrowym nasypie. Mieszkańcy Wesołej protestują, bo przez lata zakładano, że obwodnica będzie przebiegać w zupełnie innym, mniej inwazyjnym miejscu.
...
Znowu horror...
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
BRMTvonUngern
Administrator
Dołączył: 31 Lip 2007 Posty: 135914
Przeczytał: 62 tematy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 10:37, 25 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
Pierwsze symptomy kryzysu w budowlance. GDDKiA wyrzuciła w błoto miliard
1,3 mld zł na drogi poszło w błoto. Wszystko przez nierzetelnych wykonawców, z którymi Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zawierała umowy.
...
Zamknac ich. Co to pierwszy raz oszustwo?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
BRMTvonUngern
Administrator
Dołączył: 31 Lip 2007 Posty: 135914
Przeczytał: 62 tematy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 9:14, 26 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
Z powodu remontu zamknęli drogę. Objazd ma... 50 km!
Mieszkańcy Cisowa, wioski niedaleko Kielc, zostali odcięci od świata. Z powodu planowanego remontu, zamknięto im drogę, którą dojeżdżali do pobliskich Daleszyc, gdzie mają prace, sklepy i szkoły. Inna droga do Daleszyc jest, ale to aż 50 km w jedną stronę. Poszkodowanych jest prawie 500 osób.
...
Super! Zeby przejechac na druga strone 50 km...
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
BRMTvonUngern
Administrator
Dołączył: 31 Lip 2007 Posty: 135914
Przeczytał: 62 tematy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 0:37, 06 Maj 2018 Temat postu: |
|
|
Absurd na ul. Urodzajnej w Lublinie. Kładą asfalt tylko na swojej połowie drogi.
Absurd, bubel, złośliwość - mówią mieszkańcy. To reakcja na prace remontowe na ul Urodzajnej. Utwardzana asfaltem jest tam... tylko połowa drogi. "No jak mają jeździć kierowcy? Jednym kołem po asfalcie, drugim po błocie i to do tego lekko przechylonym autem, bo asfalt jest wyżej niż poziom gruntu?"
...
Odlot. Półdroga.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
BRMTvonUngern
Administrator
Dołączył: 31 Lip 2007 Posty: 135914
Przeczytał: 62 tematy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 19:06, 08 Maj 2018 Temat postu: |
|
|
Idiotyczna inwestycja trwa. Zamykają drogę na 5 dni
0
Udostępnij
Od środy (9.05) do poniedziałku nie będzie możliwe dojechanie z Białegostoku do Supraśla. Jedyna droga prowadzić będzie przez Wasilków tuż przy samym rezerwacie przyrody. Wszystko przez najbardziej idiotyczną decyzję Podlaskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Białymstoku. Droga do Supraśla z Białegostoku jest właśnie remontowana. Można by było przyklasnąć tej decyzji, gdyby nie sposób wykonania. Otóż nie jest to jakoś wyjątkowo ruchliwa droga – bo korki tworzą się tam co najwyżej w weekendy, gdy nadmiar turystów chce wjechać z Białegostoku lub wrócić z Supraśla.
Tymczasem inwestor (Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich) postanowił wydać swoich pieniędzy jak najmniej kosztem przyrody i krajobrazu. Wszystko po to by zawyżyć wartość projektu dofinansowania unijnego (i dzięki temu je otrzymać). W efekcie dostaniemy bardzo szeroką drogę w środku Puszczy Knyszyńskiej, ale jakby tego było mało budowana jest wielka estakada, która w tym miejscu wygląda komicznie. Gigantyczne, betonowe kloce, a na nich droga. Wszystko na poziomie czubków drzew. Często w takich sytuacjach mówi się, że sam Bareja by tego nie wymyślił.
Kto normalny stawia wielkie betonowe kloce w środku Puszczy? Na dodatek w miejscu, gdzie ruch nie jest zbyt wielki i odnowiona nawierzchnia by w zupełności wystarczyła. Żeby estakadę można było zbudować w całości trzeba więc zamknąć drogę całkowicie na 5 dni, a że innej nie ma? Że trzeba będzie jechać z Białegostoku albo przez Sokółkę (zamiast 10 km robiąc 100 km) albo przez leśną drogę (nie możemy się doczekać aż spadnie duży deszcz) Ale kogo to interesuje? Na pewno nie urzędników. Najważniejszy jest przecież fakt, że dostali dofinansowanie, więc muszą wydać unijne pieniądze. Bo jak Unia daje, to trzeba brać, nieważne że nasze dzieło jest idiotyczne, a my ośmieszyliśmy sami siebie. Trzeba brać!
P.S inwestycja ma kosztować 120 mln zł (z kasy unijnej dostaniemy 100 mln zł). Cieszycie się?
...
Super! Trza wykorzystac srodki z UE!
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
BRMTvonUngern
Administrator
Dołączył: 31 Lip 2007 Posty: 135914
Przeczytał: 62 tematy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 14:40, 15 Maj 2018 Temat postu: |
|
|
Zakręt idioty" w Warszawie zamienia się w "zakręt śmierci". "Nie brakuje...
Wielu lubi sobie tutaj po prostu "depnąć". Może dlatego w niedzielę, właśnie na zakręcie na al. Prymasa Tysiąclecia, na wysokości Cmentarza Powązkowskiego, zginął człowiek – 30-letni motocyklista. Miejsce to, znane jako "zakręt idioty", zyskuje miano kolejnego w Warszawie "zakrętu...
...
Glupota drogowa.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
BRMTvonUngern
Administrator
Dołączył: 31 Lip 2007 Posty: 135914
Przeczytał: 62 tematy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 19:13, 29 Maj 2018 Temat postu: |
|
|
Czytelnik: kontrolerzy biletów mają podwójne standardy
Opinie (257) podziel się na Twitterze
29 maja 2018, 10:00
Roman
aktualizacja:12:37
l
- Chciałbym zapytać firmę Renoma, czy w ogóle praktykują coś takiego jak pouczenie pasażera, zamiast karania mandatem? - pyta nasz czytelnik, pan Roman. W środowe popołudnie w gdańskim autobusie był świadkiem ukarania mandatem Ukrainki, wobec której bezwzględnie zastosowano się do regulaminu przewozu. Jak twierdzi nasz czytelnik, chwilę później kontrolerzy nie wykazali się taką konsekwencją wobec dwóch mężczyzn, którzy wsiedli do pojazdu z piwem w ręku. Poniżej publikujemy relację pana Romana.
Czasami odnoszę wrażenie, że kontrolerom zależy tylko na wystawianiu mandatów, bez względu na okoliczności. Chciałbym opisać sytuację, której byłem naocznym świadkiem w środę, 23 maja, w autobusie linii 205, który rozpoczął kurs z Dworca Głównego PKP w Gdańsku w kierunku Pruszcza Gdańskiego o godz. 17:29.
Do autobusu - już na terenie Pruszcza Gdańskiego - weszli kontrolerzy. Jedna z pasażerek, zupełnie nieświadomie, podróżowała bez ważnego biletu. Co prawda miała kartę miejską, ale doładowaną tylko na przejazdy w granicach Gdańska. Jak się okazało, ta pani jest obywatelką Ukrainy, która niedawno przybyła do Polski. Słabo rozumie nasz język i praktycznie w ogóle w nim nie mówi.
Przerażona kobieta ze łzami w oczach próbowała wytłumaczyć się ze swojej niewiedzy, ale kontroler i tak wypisał mandat. Stojący obok pasażerowie prosili kontrolera, aby zamiast tego upomniał tę panią i objaśnił jej, na czym polegała pomyłka. Tym bardziej, że w autobusie znalazł się młody człowiek, też obywatel Ukrainy, który mówił po polsku. Niestety, kontroler pozostał niewzruszony. No cóż, bilet rzeczywiście był nieważny, a wszystko odbyło się zgodnie z przepisami.
W międzyczasie kontrolę zakończyło dwóch pozostałych panów z Renomy, a autobus dojechał do przystanku "Waląga". Gdy autobus miał już ruszyć z tego przystanku, podbiegło do niego dwóch młodych panów i pukając w drzwi obok kierowcy dali znać, że chcą wsiąść. Kierowca otworzył drzwi, a obaj panowie - każdy z piwem w ręku - przeszli obok kierowcy, następnie obok wspomnianych kontrolerów i udali się w głąb autobusu.
Stanęli w miejscu przeznaczonym dla wózków z dziećmi i nagle zauważyli kontrolera, spisującego panią z Ukrainy. Reakcja ich była taka, że natychmiast poszli kupić bilety u kierowcy. Na to patrzyli się dwaj panowie kontrolerzy.
I tu skończyła się moja obojętność. Postanowiłem zareagować, więc zapytałem kontrolerów, czy ten pan, który wypisuje mandat, ma jakieś ludzkie uczucia i czy nie widzieli dwóch pasażerów z piwem, którzy wsiadając do autobusu nie mieli zamiaru kupować biletów. Kupili je dopiero wtedy, gdy zobaczyli, że właśnie jest przeprowadzana kontrola. Otrzymałem odpowiedź, że "pasażer ma pół minuty na skasowanie biletu po wejściu do pojazdu". A ile ma czasu na kupno biletu?
Wydaje mi się, że zgodnie z regulaminem przewozowym, pasażer chcący nabyć bilet powinien wsiąść do pojazdu przednimi drzwiami i niezwłocznie kupić bilet. Co prawda panowie wsiedli przednimi drzwiami, ale nie okazywali ochoty zakupu biletów i oddalili się kilka metrów w głąb pojazdu, dopóki nie zobaczyli kontroli.
Między mną a kontrolerem wywiązała się sprzeczka słowna o podejściu do tych sytuacji. Ja uważam, że najpierw trzeba być człowiekiem, a później kontrolerem. Ta pani z Ukrainy, jestem tego pewien, nieświadomie złamała regulamin. Natomiast ci dwaj panowie z piwem chcieli to zrobić z premedytacją i zrobiliby to, gdyby nie było w pojeździe kontrolerów.
Niestety, pan z Renomy - ten, który wystawiał mandat - był arogancki w stosunku do pasażerów, proszących o "odpuszczenie" tej pani. Wobec mnie zachował się podobnie. Gdy zobaczył, że wstaję, aby wysiąść na najbliższym przystanku, powiedział do mnie: "do widzenia, niech już pan wysiada" i zaczął pogardliwie machać ręką. Odebrałem ten gest, jakby znaczył "wynoś się stąd".
Wiem, że praca kontrolerów jest stresująca, ale do takiej pracy nikt nikogo nie zmusza. Wiem też, że ich praca jest potrzebna, ale uważam, że kontroler, który wypisał mandat, wykazał się po prostu brakiem empatii. A brak reakcji pozostałych panów z Renomy na zachowanie tych dwóch piwoszy też był nieodpowiedni.
Podejrzewam, że Renoma przyzna rację kontrolerom, ale uważam, że kontrolerzy powinni umieć "wyczuć" sytuację i odpowiednio zareagować. Karać mandatami tych, którzy celowo nie kupują biletów, ale gdy sytuacja jest podobna do opisanej przez mnie, należałoby wykazać więcej zrozumienia.
Inna sprawa to pytanie, kto ma reagować na osoby pijące alkohol w pojazdach komunikacji miejskiej. Czy kontrolerzy mają prawo ukarać mandatem pijących alkohol w autobusie? Prawdą jest, że ci dwaj panowie nie pili tego piwa w pojeździe. Ale byłem kiedyś świadkiem sytuacji, gdy kierowca nakazał pasażerowi trzymającemu piwo, aby wysiadł z autobusu albo schował piwo do torby. Kierowca usłyszał pod swoim adresem obelgi i wyzwiska, ale piwosz wysiadł z autobusu.
W piątkowe przedpołudnie przesłaliśmy spostrzeżenia pana Romana do Zakładów Wielobranżowych Renoma oraz Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku. Poprosiliśmy obie instytucje o odniesienie się do opisanej sytuacji. Gdy tylko otrzymamy odpowiedzi, załączymy je do niniejszego artykułu.
Komentarz Zygmunta Gołąba, rzecznik pasowego ZTM Gdańsk
Z oświadczenia przysłanego do ZTM przez Dyrekcję ZW Renoma wynika, że w tym konkretnym przypadku kontroler udzielił pasażerowi informacji na temat przepisów obowiązujących w komunikacji miejskiej. Po wejściu do pojazdu oraz po regulaminowym ogłoszeniu kontroli, poprzedzonej skasowaniem biletów kontrolnych oraz blokadą kasowników, kontrolerzy przystąpili do kontroli biletów pasażerów znajdujących się w pojeździe. W czasie jej trwania, jeden z pracowników ujawnił pasażerkę, która okazała kartę miejską ważną w granicach miasta Gdańska. Wobec powyższego nałożył opłatę dodatkową.
ZW Renoma odniosła się również do innych zarzutów postawionych w piśmie.
- Opisywani pasażerowie zakupili i skasowali bilety po wejściu do pojazdu. Zatem brak było podstaw prawnych do ich ukarania. Pkt. 7. Regulaminu Kontroli Biletów stanowi, że: "Kontroler ogłasza rozpoczęcie kontroli w pojeździe po upewnieniu się, że wszyscy pasażerowie wsiadający na przystanku skasowali bilety natychmiast po wejściu do pojazdu (w przypadku przystanku początkowego - niezwłocznie po ruszeniu pojazdu), lub że zachowanie pasażerów nie wskazuje na zamiar skasowania biletów. Czynność kontroli należy poprzedzić skasowaniem kontrolki w celu ustalenia kodu kasownika. Kontroler przed ogłoszeniem kontroli może poprosić prowadzącego pojazd, okazując identyfikator, o zablokowanie kasowników w pojeździe - nie wcześniej niż 1/2 minuty od ruszenia pojazdu z przystanku - a po zakończeniu kontroli o ich odblokowanie, ale nie później niż przed dojechaniem do następnego przystanku". Biorąc pod uwagę obiektywną ocenę sytuacji przez kontrolerów, zalegalizowali przejazd w czasie krótszym niż 30 sekund od momentu odjazdu pojazdu z przystanku na którym wsiedli. Kontroler pracujący w pojeździe nie ocenia intencji pasażerów, ale fakty, czyli posiadanie ważnego na przejazd biletu/karty lub nie - brzmi oświadczenie Dyrekcji ZW Renoma.
- Kontrolerzy ZW Renoma nie posiadają uprawnień, aby nakładać mandaty za spożywanie alkoholu w pojeździe - mówi Zygmunt Gołąb, rzecznik prasowy ZTM w Gdańsku. - Gdy kierujący pojazdem widzi pasażera, który łamie przepisy przewozowe, zabraniające spożywania alkoholu w pojeździe, może poprosić go o zaprzestanie jego spożywania bądź opuszczenie pojazdu. Również pasażerowie mogą to zgłosić kierującemu pojazdem, który podejmie czynności stosowne do okoliczności, łącznie z wezwaniem patrolu policji, gdyby zaszła taka potrzeba. Dodam jeszcze, że sytuacja, w której pasażer porusza się komunikacją miejską po terenie sąsiedniej gminy na podstawie karty miejskiej, ważnej wyłącznie w Gdańsku, stanowi podstawowe naruszenie przepisów taryfowych. Ujawnienie przez kontrolerów takiego przejazdu skutkuje wystawieniem wezwania do uiszczenia opłaty dodatkowej bez ważnego biletu, mówiąc w skrócie - mandatu.
...
Sprawa jasna. Ukarali nieslusznie bo gdy ktos z Ukrainy nie odroznia Gdanska od Trojmiasta to jest to normalne. Kupila bilet na Gdansk i myslala ze dopoki widzi zabudowe miejska to ma bilet. Trzeba byc chamem aby karac.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
BRMTvonUngern
Administrator
Dołączył: 31 Lip 2007 Posty: 135914
Przeczytał: 62 tematy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 15:08, 30 Maj 2018 Temat postu: |
|
|
Pogłębia się zapaść w komunikacji autobusowej w Polsce.
13,8 mln Polaków mieszka w gminach, które nie organizują transportu publicznego. Połączenia autobusowe w różnych częściach Polski są likwidowane co tydzień. 75% klientów straciło pozamiejski transport autobusowy. 50% tras PKS zlikwidowano. "Transport zbiorowy nie sięga dołka. To już Rów Mariański "
...
Polska D?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
BRMTvonUngern
Administrator
Dołączył: 31 Lip 2007 Posty: 135914
Przeczytał: 62 tematy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 14:37, 01 Cze 2018 Temat postu: |
|
|
W Skarbimierzu powstała ścieżka dla rowerów, ale jednokierunkowa...
„Z Pępic do Brzegu pojedziemy rowerem po ścieżce, ale w drodze powrotnej już nie, bo ścieżka jest jednokierunkowa. Kto to wymyślił? Mówi się, że mamy jeździć „pod prąd”, a władze gminy pogadają z policją, aby nie wlepiać rowerzystom mandatów.
..
Keniusze róhu drogowego.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
BRMTvonUngern
Administrator
Dołączył: 31 Lip 2007 Posty: 135914
Przeczytał: 62 tematy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 12:04, 11 Cze 2018 Temat postu: |
|
|
Drogowy koszmar. Do domu przez kamieniołom
Do osiedla Łazy w Klęczanach (małopolskie) prowadzi wyjątkowo niebezpieczna, piaszczysta droga, sąsiadująca z kamieniołomem. Przed wjazdem na nią kierowcy dostają specjalną instrukcję, jak się zachować, by przeżyć. Niebezpieczeństw jest wiele: od wypadnięcia ze stromej trasy po zderzenie z koparką.
...
Niesmieszny absurd.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
BRMTvonUngern
Administrator
Dołączył: 31 Lip 2007 Posty: 135914
Przeczytał: 62 tematy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 9:36, 14 Cze 2018 Temat postu: |
|
|
Krwawa wojna taksówkarzy w nadmorskim kurorcie
Wczasowicze, którzy przyjeżdżają do Kołobrzegu, nawet się nie domyślają, że w tym pięknym nadmorskim kurorcie trwa o nich bezpardonowa walka. Walczą ze sobą legalni taksówkarze z piratami. Doszło nawet do krwawej jatki! Marcin W. (37 l.) został dźgnięty nożem przez taksówkarza Leona T. (59 l.). To przestępstwo zagrożone dożywociem. Ofiara leży w szpitalu.
Krwawa wojna taksówkarzy w nadmorskim kurorcieKrwawa wojna taksówkarzy w nadmorskim kurorcie
Od wielu lat zarejestrowani taksówkarze walczą z nielegalnymi, którzy współpracują z tzw. bagażowymi – cwaniakami noszącymi bagaże turystów za słoną opłatę. Co rusz dochodziło, rysowania samochodów, przecinania opon i do bójek z użyciem gazu.
A w końcu w sobotę doszło krwawej rozgrywki między Leonem T. a Marcinem W., pseudonim „Tito”. Jej świadkiem był kolega taksówkarza Marek Micorek (50 l.), który też jeździ taksówką.
– Zauważyliśmy, że „Tito” skaptował trzy panie i prowadził je do czekającej za rogiem taksówki. Pobiegliśmy za nimi z Leonem. Wytłumaczyliśmy tym kobietom, że mogą zostać oszukane. Wtedy one poszły z nami w stronę postoju taxi – opowiada pan Marek.
Później sprawy potoczyły się błyskawicznie. – „Tito” doskoczył do Leona i prysnął mu z pięć razy gazem w oczy. Potem napastnik padł na ziemię, a mój kolega usiadł na nim i krzyczał, żeby wezwać policje. Noża wcale nie widziałem. Leon bronił się przed bandytą – uważa świadek.
Ale ranny „bagażowy”, który trafił do szpitala, ma całkiem inną wersję wydarzeń. – Ten Leon skoczył na mnie z nożem, więc go popryskałem gazem. Działałem w samoobronie – mówi Faktowi, leżąc na szpitalnym łóżku.
Jak ustalili śledczy, taksówkarz użył scyzoryka wędkarskiego. Dwa razy dźgnął nim w brzuch bagażowego.
– Sprawca dostał zarzut usiłowania zabójstwa, za co grozi mu dożywocie. Obrażenia, jakie odniósł poszkodowany, nie pozwalały postawić innych zarzutów – stwierdza rzecznik prokuratury Ryszard Gąsiorowski.
...
Horror.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
BRMTvonUngern
Administrator
Dołączył: 31 Lip 2007 Posty: 135914
Przeczytał: 62 tematy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 18:18, 27 Cze 2018 Temat postu: |
|
|
Mieszkańcy Chmielewa doczekali się budowy chodnika: coś poszło nie tak...
W skrócie: po latach mieszkańcy Chmielewa doczekali się przebudowy drogi... jednak długo wyczekiwany chodnik powstaje po tej stronie wsi, gdzie nie ma domów. Mieszkańcy i inni zainteresowani zachęcają do komentowania artykułów lub też mailowania na adres podany w komentarzu. Liczymy na odzew!
...
Super.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
BRMTvonUngern
Administrator
Dołączył: 31 Lip 2007 Posty: 135914
Przeczytał: 62 tematy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 13:08, 30 Cze 2018 Temat postu: |
|
|
Senat przyjął kontrowersyjną ustawę o biokomponentach
2018-06-29 14:47DrukujWyślij
null
Nowe przepisy powołują specjalny fundusz, który ma wesprzeć finansowanie rozwoju elektromobilności w naszym kraju. Jednak nie ze wszystkich zapisów ustawy Polacy się ucieszą.
Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email [link widoczny dla zalogowanych] lub poprzez formularz kontaktowy.
Zobacz podobne
Orlen na bakier z fiskusem?
Fiskus sabotuje branżę?
Unia przeciw elektromobilności po polsku?
Rząd zwolni z akcyzy CNG i LNG
Psychologiczna granica przełamana
W piątek 29 czerwca Senat przyjął bez poprawek nowelizację ustawy o biokomponentach i biopaliwach ciekłych oraz niektórych innych ustaw. Nowy akt prawny ma przede wszystkim na celu powołanie Funduszu Niskoemisyjnego Transportu. Jego zadaniem będzie finansowanie rozbudowy infrastruktury umożliwiającej stosowanie w transporcie paliw alternatywnych, tj. energii elektrycznej, wodoru czy sprężonego i skroplonego gazu ziemnego. Dzięki temu ma zostać ograniczone stosowanie diesla i benzyn, uznanych przez rząd za jednych z głównych winowajców emisji szkodliwych substancji do atmosfery. - Mamy dzisiaj do czynienia z sytuacją, w której ta infrastruktura nie jest w wystarczającym stopniu rozwinięta, i z takim nieustającym problemem, czy konsument może pozwolić sobie na kupno takiego pojazdu, jeżeli nie ma zagwarantowanej możliwości ładowania – czy też, w przypadku wodoru, tankowania – na terenie całego kraju – mówił Michał Kurtyka, wiceminister energii, podczas debaty nad ustawą w Senacie.
W trakcie posiedzenia izby wyższej ponownie duże kontrowersje wzbudził zapis ustawy przewidujący, że fundusz będzie zasilany m.in. środkami pochodzącymi z tzw. opłaty emisyjnej, nakładanej na producentów i importerów tradycyjnych paliw. Wielu polityków, ekspertów i część opinii publicznej od kilku miesięcy obawia się, że wprowadzenie tej opłaty wpłynie na wzrost cen na stacjach. - Kilkakrotnie (w przeszłości – przyp. red.) wykonywano ruch w tym zakresie, podnosząc różne części opłat i podatków, które płacimy przy zakupie paliw. Zawsze było tak, że odbijało się to w końcu na ostatecznej cenie paliwa. No, nie może być inaczej. Nie zapłacą za to przecież producenci ani dystrybutorzy, zapłacą za to wyłącznie klienci. I ja jestem przekonany, że tak jak zawsze, zanim przepisy wejdą w życie, jest to już dyskontowane. Okazja była przednia. Zmieniła się sytuacja na rynkach zewnętrznych, więc można było to wszystko ładnie upchnąć i zdyskontować sobie opłatę, która dopiero będzie wprowadzona, być może nawet z nawiązką – grzmiał na sali obrad senator Mieczysław Augustyn (PO).
To nie jedyny kontrowersyjny zapis w ustawie. Nowe przepisy umożliwiają też bowiem tworzenie przez samorządy tzw. stref czystego transportu w miastach, do których nieograniczony wjazd będą miały pojazdy elektryczne, auta napędzane wodorem i gazem ziemnym. Wjazd ten będzie natomiast co do zasady ograniczony dla pojazdów z tradycyjnymi silnikami spalinowym. Co prawda rada gminy będzie mogła dopuścić je do poruszania się po strefie na okres maksymalnie trzech lat, ale pod warunkiem uiszczenie specjalnej opłaty. Ma ona wynosić nawet 2,50 zł za godzinę oraz 25 zł za dobę. Opłata może zostać ustalona w formie opłaty abonamentowej lub zryczałtowanej.
Teraz przyjęta przez Senat ustawa czeka już tylko na podpis prezydenta. Większość jej przepisów wchodzi w życie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Paweł Janas
...
Musi byc rozwaga. Szcsytnymi haslami nie pisze sie ustaw.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
BRMTvonUngern
Administrator
Dołączył: 31 Lip 2007 Posty: 135914
Przeczytał: 62 tematy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 11:28, 03 Lip 2018 Temat postu: |
|
|
Korki Warszawa. Za korki w stolicy winią deweloperów. Te wieżowce są najgorsze
ej
02.07.2018 15:19
7
Otwórz galerię
JACEK MARCZEWSKI
Według analizy Centrum Monitoringu Rozwoju Warszawy, inwestycjami, które w znaczący sposób przyczyniają się do paraliżu komunikacyjnego Warszawy, są biurowce, jak np. wieżowiec Warsaw Spire.
Cezary Holdenmajer ze stowarzyszenia Centrum Monitoringu Rozwoju Warszawy przekonuje, że jednym z podstawowych problemów Warszawy staje się nieograniczony ruch samochodów osobowych w ścisłym centrum miasta.
Korki Warszawa - wina urzędników i deweloperów
"Wraz ze wzrostem podaży powierzchni biurowej wzrasta liczba miejsc parkingowych, co zachęca pracowników do korzystania z transportu indywidualnego i rezygnacji ze zbiorowego" - informuje. Jak dodaje, prowadzi to do sytuacji, gdy większość mieszkańców dojeżdżających do pracy transportem publicznym stoi w korkach, przez nadmierną liczbę samochodów, które oprócz spowolnienia komunikacji miejskiej zatruwają środowisko.
Holdenmajer jest zdania, że miasto nie potrafi kontrolować liczby oferowanych miejsc parkingowych i jednocześnie boi się śmiałych decyzji, co widać na przykładzie uchwały Rady Warszawy z 2006 r. o wskaźnikach miejsc parkingowych.
"Dokument jest archaiczny, a zawarte w nim limity nie są przestrzegane przez
urzędników i deweloperów. Warszawa to miasto, które zmierza do paraliżu komunikacyjnego, a odpowiadają za to deweloperzy i urzędnicy" - przekonuje.
Ukłon w stronę deweloperów
Jak czytamy w raporcie Centrum Monitoringu Rozwoju Warszawy, 10 października 2006 r. Rada Miasta Stołecznego Warszawy podjęła uchwałę ograniczającą liczbę budowanych miejsc parkingowych w nowych projektach biurowych. "Uchwała okazała się jednak ukłonem w stronę deweloperów, którzy otrzymali możliwość budowy,
w ścisłym otoczeniu centrum, gigantycznych parkingów" - czytamy w raporcie.
Jak precyzują twórcy analizy, biurowce zlokalizowane po wolskiej stronie Ronda ONZ mogą dysponować nawet 10 miejscami parkingowymi na 1000 m2. Z kolei niektóre inwestycje biurowe przy doskonale skomunikowanym rondzie Daszyńskiego mogą zgodnie z uchwałą zapewniać nawet 18 miejsc parkingowych na 1000 m2.
Zdaniem autorów opracowania, możliwość skorzystania z bezpłatnego miejsca parkingowego powoduje, że prawdopodobieństwo, iż ktoś będzie podróżował do pracy w pojedynkę, wzrasta do 97 proc.
Najwięksi korkotwórcy - Warsaw Spire, Varso
Według analizy Centrum Monitoringu Rozwoju Warszawy, wśród największych inwestycji, które przyczyniają się lub przyczyniać będą do paraliżu komunikacyjnego Warszawy, są Varso (deweloper HB Reavis) z planowanymi 1100 miejscami parkingowymi oraz Warsaw Spire (deweloper Ghelamco) z ponad 1000 miejsc parkingowych.
Warsaw Spire
Warsaw Spire SŁAWOMIR KAMIŃSKI
- Inwestycje te znacząco łamią regulacje miasta stołecznego Warszawy dotyczące liczby miejsc parkingowych w biurowcach: Varso o około 60 proc., a Warsaw Spire o około 20 proc. Obie firmy mają zresztą za nic regulacje miejskie - prawie wszystkie ich inwestycje łamią uchwałę Rady Warszawy z 2006 r. i doprowadzają stolicę do paraliżu komunikacyjnego – podkreśla Cezary Holdenmajer z Centrum Monitoringu Rozwoju Warszawy.
Kolejną inwestycją, która zdaniem ekspertów nie została dostosowana do uchwały Rady Warszawy jest Wronia 31, która ma przekraczać wskaźniki parkingowe o 22
proc. Jednak, według autorów raportu, niechlubnym liderem przekroczenia norm jest projekt Senator spółki Ghelamco, zlokalizowany w ścisłym centrum Warszawy (okolica pl. Bankowego). Według miejskich limitów, biurowiec liczący 25 tys. mkw powinien dysponować maksymalną liczbą 125 miejsc. Tymczasem Ghelamco wybudowało 322 miejsca parkingowe, przekraczając przy tym normy o ponad 150 proc.
Wronia 31
Wronia 31 Wronia 31/ materiały prasowe
W przypadku budującego się Varso problem jest takim, że za wjazd i wyjazd z tego gigantycznych rozmiarów parkingu będzie odpowiadać mała lokalna ulica Chmielna.
Co na to deweloperzy?
O opinię deweloperów na ten temat zapytał serwis Forsal.pl. Spółka Ghelamco zapewnia, że miejsca parkingowe w przypadku Warsaw Spire wyliczono zgodnie z prawem, zaś duża część parkingu pod wieżowcem jest dostępna publicznie. W przypadku Senatora, Ghelamco zwraca uwagę, że obiekt był budowany na podstawie planu miejscowego z 2001 r., który nakazywał stworzenie min. 20 miejsc postojowych na 1 tys. mkw.
Z kolei Grzegorz Strutyński z HB Reavis tłumaczy, że parking w Varso nie został zaplanowany tylko z myślą o osobach, które będą tam pracować. Około 20 proc. miejsc będzie ogólnodostępnych, w tym dla okolicznych mieszkańców.
Varso Tower ul. Chmielna 69, Wola, Projekt Foster + Partners
Varso Tower ul. Chmielna 69, Wola, Projekt Foster + Partners materiały prasowe
Jedno miejsce parkingowe dla... niepełnosprawnych
Autorzy raportu podkreślają, że za granicą podejście do projektowania biurowców i parkingów w biurowcach jest odmienne. Jako przykład podają Londyn i wieżowiec Shard z 72-kondygnacjami. The Shard ma tylko 48 miejsc parkingowych, a 38-piętrowy The Scalpel – tylko jedno, dla osób niepełnosprawnych, 18 motocyklowych oraz 398 rowerowych, a 46-piętrowy Heron Tower dysponuje jedynie kilkoma miejscami parkingowymi dla niepełnosprawnych oraz 251 miejscami dla rowerów, które zlokalizowane są w garażu podziemnym.
Twórcy analizy informują również, że w Europie nowe miejsca parkingowe budowane są jedynie dla mieszkańców, a pozostali uczestnicy ruchu zniechęcani są do użytkowania transportu indywidualnego wysokimi opłatami za wjazd do centrum lub odstraszającymi kosztami parkowania.
"W Londynie opłata za wjazd do strefy pierwszej (w tym City) kosztuje 11,5 funta za dzień, a opłata parkingowa wynosi od 12 do 32 funtów za godzinę (57-150 pln/h), dlatego większość pracowników centrum Londynu korzysta z komunikacji miejskiej. Władze zachodnich miast coraz częściej rezygnują ze zwiększenia dostępności parkingów w centrach metropolii, faworyzując jedynie właścicieli mieszkań tam zlokalizowanych" - czytamy w raporcie.
W Amsterdamie z kolei opłata za godzinę parkowania na ulicy wynosi 5 euro (ok. 22 zł). Odwiedzający mogą również zaparkować pod biurowcami lub w dużych parkingach typu park & ride, których operatorem jest miasto. Jak twierdzą eksperci z CMRW, kierowcy mają zatem wiele możliwości, a wpływy do budżetu miasta z tego tytułu wyniosły w 2015 roku 190 mln euro.
Jak zauważają, podaż miejsc parkingowych dla podróżujących samochodem jest znikoma. "Trzy czwarte miejsc przy ulicach w centrum jest zajętych przez jego mieszkańców" - informują.
Paryż, Oslo, Madryt
Jeszcze inaczej, jak zauważają, z inwazją samochodów radzi sobie stolica Francji. "Paryż postanowił tak dostosować wysokość opłaty parkingowej, aby była ona dostępna dla mieszkańców, którzy chcą załatwić drobne sprawy w centrum" - podają. Jednocześnie dłuższy czas parkowania znacznie podnosi koszt postoju i ograniczony jest do maksymalnie 6 godzin, co ma zniechęcić pracowników biur do korzystania z transportu indywidualnego.
Wysokość podstawowej stawki za parkowanie w centralnych dzielnicach Paryża to
4 euro/h (strefa 1). Jednak stawka dotyczy tylko pierwszych 2 godzin parkowania, a każda kolejna to znaczne zwiększenie opłat dla kierowców: 3 godzina parkowania - 8 euro, 4 godzina - 10 euro, a 5 i 6 godzina to po 12 euro/h. Wykorzystując więc maksymalny dozwolony czas parkowania w centralnych dzielnicach Paryża (6 h), jak wyliczają autorzy raportu, zapłacilibyśmy 50 euro (ok. 210 zł).
Oslo z kolei wybrało strategię zbliżoną do Londynu. Jak informuje CMRW, od 2019 r. stolica Norwegii chce całkowicie zakazać ruchu samochodowego w centrum miasta. Już teraz wjazd do centrum i parkowanie na jego terenie znacznie zdrożały, zwłaszcza w godzinach szczytu.
Na efekty, jak informują autorzy raportu, nie trzeba było długo czekać. "Spada zarówno liczba samochodów na ulicach, jak i emisja gazów cieplarnianych. W kolejnym kroku samochody mają zniknąć zupełnie, pozostawiając przestrzeń dla pieszych i rowerów. Setki miejsc parkingowych zostaną przekształcone na parki kieszonkowe i ścieżki rowerowe o łącznej długości 60 km. To wszystko zostało skorelowane z polityką subsydiowania zakupu rowerów (dotacja 500-1000 euro)" - czytamy.
Madryt, jak podaje CMRW również stawia na transport publiczny. Władze stolicy Hiszpanii ogłosiły, że od listopada zdecydowana większość centrum miasta będzie zamknięta dla samochodów. Jedynymi pojazdami, które zostaną dopuszczone do ruchu w tej strefie, to będą samochody należące do mieszkańców, taksówki, transport publiczny oraz samochody dostawcze (pod warunkiem zerowej emisji spalin). Madryt motywuje swoją decyzję potrzebą zmiany funkcjonowania miasta, gdzie transport publiczny, piesi i rowerzyści będą traktowani priorytetowo.
...
Jak zwykle patologia i jak zwykle chodzi o kase. Faktycznie rowerem najlepiej. Najszybciej zalatwicie sprawy.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
BRMTvonUngern
Administrator
Dołączył: 31 Lip 2007 Posty: 135914
Przeczytał: 62 tematy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 7:35, 05 Lip 2018 Temat postu: |
|
|
Szokujący lot Dreamlinera z Cancun do Warszawy. Ryzykowano z oszczędności
Boeing 787 Dreamliner, wyczarterowany przez PLL LOT, miał poważną awarię silników. Ale zamiast lądować w pobliskim Miami, poleciał aż do Nowego Jorku. Według informatorów, nie chciano płacić dodatkowo.
...
I oplacilo sie?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
BRMTvonUngern
Administrator
Dołączył: 31 Lip 2007 Posty: 135914
Przeczytał: 62 tematy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 8:24, 06 Lip 2018 Temat postu: |
|
|
Chińsko-polskie konsorcjum zwycięzcą przetargu na obwodnicę S52
Chińsko-polskie konsorcjum zwyciężyło przetarg na projekt i budowę S52 - północną obwodnicę Krakowa. Konsorcjum zaoferowało wykonanie zadania w ciągu 47 miesięcy za kwotę prawie 1,3 mld zł. poinformowała w czwartek...
..
Co to znowu za,, chinskie"? Nie wiecie ze po cichu chca przejac kontrole?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
BRMTvonUngern
Administrator
Dołączył: 31 Lip 2007 Posty: 135914
Przeczytał: 62 tematy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 12:53, 06 Lip 2018 Temat postu: |
|
|
Sejm przegłosował wyższe stawki za parkowanie. Kierowcy zapłacą nawet 9 zł za godzinę
Marcin Łobodziński MARCIN ŁOBODZIŃSKI • 43 minuty temu
Wczoraj wieczorem – 5 lipca – posłowie przyjęli przepisy pozwalające zwiększyć dużym miastom opłaty za parkowanie nawet do ponad 9 zł za godzinę. Jeżeli którekolwiek się na to zdecyduje, mocno uderzy to w kieszenie kierowców, zwłaszcza przyjezdnych.
Parkometry w centrach będą pobierały wyższe opłaty za postój.
PARKOMETRY W CENTRACH BĘDĄ POBIERAŁY WYŻSZE OPŁATY ZA POSTÓJ. (FOT. MARCIN ŁOBODZIŃSKI)
REKLAMA
Przepis, który pozwala samorządom na drastyczne podniesienie stawek za parkowanie, znalazł się w nowelizacji ustawy o partnerstwie publiczno-prywatnym. Jego projekt przedstawiono w marcu 2017 r. i od tamtej pory nie zgłoszono do niego żadnych poprawek. W myśl nowych regulacji samorządy miast mających więcej niż 100 tys. mieszkańców będą mogły wprowadzać maksymalną opłatę za parkowanie do wysokości 0,45 proc. płacy minimalnej. W 2018 r oznaczałoby to kwotę nie wyższą niż 9,45 zł.
Kiedy przepisy zaczną obowiązywać, w śródmiejskich strefach płatnego parkowania stawka godzinowa za postój będzie mogła być nawet trzykrotnie wyższa niż w pozostałych strefach, dla których maksimum wynosić będzie 3,15 zł (0,15 proc. płacy minimalnej). Ma to pomóc rozładować ruch w centrach i tym samym zwiększyć dostępność do miejsc postojowych, m.in. ich mieszkańcom.
REKLAMA
Podkreślam jednak, że chodzi tu o stawki maksymalne i wyłącznie centra miast. Władze Warszawy sugerowały stawkę na poziomie ok. 5 zł za godzinę postoju w strefie śródmiejskiej. Opłaty za postój mogą, ale nie muszą wzrosnąć także w takich miastach jak Kraków, Łódź, Wrocław, Poznań, Gdańsk, Szczecin, Bydgoszcz, Lublin czy Katowice. Co warto dodać, nowa ustawa ma zezwalać również na pobieranie opłat w weekendy.
Inną, dość istotną zmianą, jaką przewidziano w nowelizacji jest wzrost stawki kary za brak opłaty parkingowej. Obecnie jest to maksimum 50 zł. Po wejściu w życie nowych przepisów, będzie to ustalane procentowo – maksymalnie 10 proc. pensji minimalnej, co na rok 2018 daje kwotę 210 zł.
Na chwilę obecną ustawa przeszła przez sejm i teraz trafi do senatu. Jeżeli nie zostaną zgłoszone żadne poprawki, trafi ostatecznie na biurko prezydenta. Gdzie rzeczywiście wzrosną opłaty za parkowanie? Tego na razie nie wiemy. Wiemy natomiast, że władze większości miast już myślą o skorzystaniu z tej możliwości.
...
Niedlugo trzeba bedzie godzine pracowac zeby godzine poparkowac. Obled!
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
BRMTvonUngern
Administrator
Dołączył: 31 Lip 2007 Posty: 135914
Przeczytał: 62 tematy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 18:18, 07 Lip 2018 Temat postu: |
|
|
LOT dementuje informacje w "Fakcie"
Fot. LOT
PLL LOT w wydanym oświadczeniu dementuje informacje opublikowane w dzienniku "Fakt", opisujące a awaryjne ładowane Boeinga 787 tych linii na lotnisku JKF w Nowym Jorku.
Opisując sytuację awaryjnego lądowania polskiego Dreamlinera, wykonującego lot z Cancun, dziennik "Fakt" sugerował, że pilot dokonał niewłaściwego wyboru lotniska awaryjnego, przez co naraził pasażerów na niebezpieczeństwo. LOT dementuje te informacje i zapowiada wystąpienie o zadośćuczynienie.
Z oświadczenia LOT-u dowiadujemy się, że pilot postępował zgodnie z procedurą ETOPS (Extended Range Twin Operations), odpowiednią dla silników samolotu Boeing 787. W momencie stwierdzenia usterki, która sprawiła, że wyłączony został jeden silników, samolot był w podobnej odległości do lotniska w Nowym Jorku i w Miami. Pilot wybrał lotnisko zgodnie z procedurami. Samolot Boeing 787 może lecieć z wyłączonym silnikiem do 4 godzin (procedury LOT zaostrzają ten reżim i piloci tej linii nie mogą przekroczyć 3 godzin lotu z wyłączonym silnikiem). Lot do lotniska JFK od momentu wyłączenia silnika trwał 2 godziny. Nie istniało więc zagrożenie dla pasażerów.
...
A zatem i ja publikuje. Mnie tam nie bylo.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
BRMTvonUngern
Administrator
Dołączył: 31 Lip 2007 Posty: 135914
Przeczytał: 62 tematy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 15:18, 10 Lip 2018 Temat postu: |
|
|
Upały w Australii zamieniły asfalt w gorący klej
to może jednak lepiej że u nas nie remontują
...
Pozytywy nieremontowanych drog u nas!
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
BRMTvonUngern
Administrator
Dołączył: 31 Lip 2007 Posty: 135914
Przeczytał: 62 tematy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 19:11, 16 Lip 2018 Temat postu: |
|
|
Nowe prawo przeciw nadużyciom koncernów przy budowie dróg i autostrad
Koniec nadużyć wielkich koncernów budowlanych, które nie płacą podwykonawcom za wykonane prace, mimo że same otrzymują za nie olbrzymie pieniądze od państwa.
Państwo bedzie placic rzeczywistym wykonawcom
Wreszcie.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
BRMTvonUngern
Administrator
Dołączył: 31 Lip 2007 Posty: 135914
Przeczytał: 62 tematy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 8:23, 18 Lip 2018 Temat postu: |
|
|
Nietypowe znalezisko po ulewie w Lublinie. Wystarczyła większa kałuża -...
Po ulewie jaka przeszła w poniedziałek nad Lublinem tylko w jednym miejscu aż kilkunastu kierowców zgubiło tablice rejestracyjne.
...
Deszcz tablic. Srubki sie rozpuscily w wodzie? To te za małe?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
BRMTvonUngern
Administrator
Dołączył: 31 Lip 2007 Posty: 135914
Przeczytał: 62 tematy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 9:31, 19 Lip 2018 Temat postu: |
|
|
Burmistrz Kisielic położył drogę z gumowej maty. Pomysł działa świetnie,...
Jeżeli coś jest głupie i działa, to nie jest głupie. Z takiego założenia wyszedł burmistrz Kisielic, kiedy zadecydował o utwardzeniu lokalnej drogi gruntowej za pomocą gumowej maty. Pomysł się sprawdził, a rozwiązanie spotkało się z ogromnym zainteresowaniem innych samorządów. Gumowa...
... Brawo!
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
BRMTvonUngern
Administrator
Dołączył: 31 Lip 2007 Posty: 135914
Przeczytał: 62 tematy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 16:27, 20 Lip 2018 Temat postu: |
|
|
Coraz gorzej z punktualnością LOT-u.
Narodowy przewoźnik nie ukrywa, że wypada coraz gorzej pod względem punktualności, ale zapewnia, że wciąż jest lepszy niż Lufthansa. Podobno robi wszystko, by poprawić sytuację. Jedyne pocieszenie dla pasażerów to chyba ewentualne odszkodowania, ale to dopiero przy opóźnieniu ponad 3h ( ͡° ͜ʖ ͡°)
..
Wstyd nam robia. Przed wojna LOT to byl nr1 na swiecie.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
BRMTvonUngern
Administrator
Dołączył: 31 Lip 2007 Posty: 135914
Przeczytał: 62 tematy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 21:22, 20 Lip 2018 Temat postu: |
|
|
Absurdy drogowe. Posiali trawnik dookoła zaparkowanego samochodu
Drogowcy mieli twardy orzech do zgryzienia, gdy zobaczyli z czym muszą się uporać. Na ulicy Szaserów w Warszawie wykonawca dostał zlecenie likwidacji "nielegalnego" parkingu. Niestety, właściciel jednego ze stojących tam pojazdów nie odjechał.
...
Wojny drogowe.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group cbx v1.2 //
Theme created by Sopel &
Programy
|
|